onsdag, januari 21, 2009

Pyssla rocks!

Tack för alla glada tillrop angående lägenheten. Det känns verkligen mycket bättre nu när jag blivit lite peppad av er!
Den 1/3 flyttar jag in. Det får bära eller brista helt enkelt. Förhoppningsvis bär det.
Det känns jobbigt att flytta eftersom det ju inte är vad jag vill egentligen... men jag kan inte sticka under stol med att det ska bli i alla fall lite kul att få inreda och göra det mysigt där på det nya stället.
Jag kommer ju ta med mig mycket här hemifrån, och jag är ju inte precis miljonär.. men lite nytt kommer det ju bli ändå. Det är dubbla fönster i både sovrummet och vardagsrummet på det nya stället, så nya gardiner lär det ju bli eftersom jag bara har en av varje av alla jag har nu. Känns lite trist faktiskt eftersom jag gillar många av dom jag redan har. :-(
Jag ser fram emot lite mera pyssel framöver. För nu när jag är ensam igen så lär jag ha mer tid till det antar jag.


Nyss hittade jag dom här häftiga tygkassarna från Ful Design. Det följer med nål och trådar i olika färger så att man kan brodera den lite som man vill. Jättekul idé tycker jag! Kassarna finns i två olika motiv och kostar 175:- /st.
Jag tror jag ska beställa den svarta med döskallen faktiskt.
(Collage av Cel'Dara med bilder lånade från Ful Design.)


5 kommentarer:

Linnea sa...

Go girl! Visst är det roligt att inreda o planera! =) Man får försökte se det positiva ändå när det tungt -det tror jag är helt rätt tänkt.

Föresten - varje gång jag ser något prickigt tänker jag på dig. Nu har jag två prickiga koftor! =) En i vinrött och cerise och en i skogsgrönt och lime.. jag behövde lite färg! =)

kram

pysselpralinen sa...

Gud vilken asabra idé! Visst tänker man då "mäh ååååh, varför kom inte jaag på det där!" Eller är det bara jag som tänker så?
Jag har mina perioder när idéerna bara sprutar ur mig och jag vill börja tillverka allt möjligt galet. Sen finns det perioder när jag inte ens kan rensa skallen nog att ta hand om det pyssel jag vill göra och som jag påbörjat. Som nu när jag har ett nytt jobb som verkligen kräver sin lilla tid att komma in i. Då orkar inte riktigt den kreativa lilla hjärnan med alltid. Lite synd. Men jag har alltid tyckt att man inte borde jobba heltid. Minst 3 dagars helg för alla tycker jag.

Jag förstår att det måste kännas skumt att tvingas flytta utan att vilja. Men det bästa är att det alltid kan bli bättre. För det kan det. Man är alltid på väg in i en bättre period i livet, det tror jag. Sen kan vägen dit vara himla skakig och dum. Men man är alltid på väg mot något bättre. =)

☆Cel'Dara☆ sa...

Linnea: Nu blev jag väldans avis på dina prickiga koftor! Den i grönt låter särskilt snygg tycker jag. Så nu tycker jag att du ska lägga upp en bild på dig o koftan på bloggen faktiskt. :-)
I nya lägenheten har jag ett köksfönster som man kan hänga en kappa i, så en prickig sådan ska jag sy. Wiiii! :-D

Pysselpralinen: Precis så tänker jag också ofta:
"Varför kom inte JAG på den där schyssta idéen??!"
Haha, det är grymt frustrerande!
Jag hoppas verkligen du har rätt i att det bara kan bli bättre nu. För det måste det.. Annars vet jag inte vad jag gör... :-(

Malla sa...

ooh, härligt att se så många inlägg!!!
Hinner inte med längre=)
Kul med ny lägenhet, tråkigt att man flyttar av "fel" anledning!
Allt kommer bli bättre förr eller senare.
Och som du säger, nu har du massa tid för pyssel. Bring it on girl=)

KRam

Tant Grön sa...

Jo visst är det kul att inreda något nytt :-) men inget kul å flytta när man egentligen inte vill. Jag hoppas iaf att du ska trivas på det nya stället och att det löser sig med gardiner till de dubbla fönstren.