fredag, januari 02, 2009

Om jag bara hade vetat, vad ett finger kan kännas tomt.

Då hade jag nog aldrig tagit emot den där ringen från början.
Jag kommer på mig själv hela tiden, med att känna efter den. Det var något jag gjorde ofta när den satt där på fingret, utan att direkt tänka på det. Jag bara gjorde det. En snabb strykning med tummen på undersidan av ringfingret. För att försäkra mig om att den satt där.
Men nu gör den inte det längre. Och det känns så oerhört tomt. Och naket.
Jag vill sätta på den igen. Vill aldrig ta av mig den.
Fast att jag vet att det är fel.
Men jag vill ändå.

16 kommentarer:

Victoria sa...

Hoppas allt blir bra snart!
Kram Vicke

Tant Grön sa...

Jag förstår ingenting, men det måste jag förstås inte. Jag hoppas att allt blir bra.

Iris sa...

Jag anar att det inte är meningen att vi andra ska förstå riktigt vad du menar, men jag hoppas allt blir bra igen snart. I slutändan ordnar allting upp sig ska du se.

kram /iris

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

* kramar om *

Andreas sa...

Ta hand om dig.

Gör samma sak flera gånger om dagen med tumringarna, så vet hur det är.

Linnea sa...

SÅ himla bra beskrivet, jag vet precis hur det känns, även om det är ett tag sen glömmer man inte känslan. Jag har aldrig haft en sån ring, men jag har haft halsband. Jag tänker på dig!

kramar
Linnea

Malla sa...

Oj, hoppas du mår bra och att allt ordnar sig.

Kram kram

pysselpralinen sa...

Håll i dig världens coolaste prickiga brud! Tillslut, efter att världen slutat snurra landar man med fötterna på marken igen. Fast tyvärr brukar man ju snurra runt ett tag först och bli ganska yr. Jag hoppas att du är okej och jag hoppas att du har superbra vänner som kramar dig.
Ändå, Stor Kram från mig också!!

Malla sa...

TAck för tipset om stoff och stil!!!

Kram kram

Eva sa...

Åh det låter verkligen inte roligt... hoppas att allt ordnar sej för dej!

kram från Eva

sofie sa...

Hoppas det löser sig! kram

challe sa...

hej vännen. hur e de? hör av dig om det är nåt. ta hand om dig kramar från challe o lilla alma.

Rosa Hemmet sa...

Låter som att du har det tungt just nu, men det är ju såklart helt klart naturligt att känna sig tom. Förstår nog vad det är som hänt, även om nu inte säkert, och det spelar ingen roll vad orsaken är när man mår dåligt, man behöver alltid få sörja. *kram*

Linnea sa...

Jag saknar dina inlägg! :/

kram från oss

Linnea sa...

Jag saknar dina inlägg! :/

kram från oss

Matilda sa...

Oj, vad jobbigt och tungt! Som någon skrev innan "Jag förstår ingenting, men det måste jag förstås inte. Jag hoppas att allt blir bra."
Ta hand om dig!