lördag, januari 24, 2009

Mycket ska man läsa innan ögonen ploppar ut

Sömndrucken som jag var så trodde jag att jag läste alldeles fel när jag såg rubriken på Aftonbladet för en stund sen:
"Nya tränden: Furu hemma"
Enligt artikeln så är alltså furu på väg tillbaka in i våra hem. Huuu... hemska tanke, säger jag! Furu är det absolut fulaste jag vet. Till och med fulare än björk tycker jag nog faktiskt. Ljusa träslag över huvud taget är inte min grej och har aldrig varit.
Dock spår inredningsexperterna att den nya furutrenden inte kommer se ut riktigt som förr. Utan nu kommer det vara mer enkelt och avskalat och kombinerat med svart och vitt i stället.
Även om jag inte alls är nåt fan av furu så ska det helt klart bli intressant att se hur pass inne detta kommer bli, och hur det kommer se ut.

Inga kommentarer: