söndag, december 21, 2008

The som the...trodde jag.

Häromdan upptäckte jag en ny the-affär här i stan. Det är en av godisbutik som även har the och kaffe i sortimentet, vilket hade gått mig alldeles förbi. Vilket i sig är ganska ironiskt eftersom jag ganska ofta går förbi just den här affären.
Aha!!, tänkte jag. Då kanske jag äntligen kan få tag på choklad-theét som jag fick av Pjöllermaja för ett tag sen.
Jag har letat överallt efter detta nämligen, både på nätet och i riktiga butiker. Men det står bara inte att hitta någonstans. Så inte heller i den här nya affären. Killen i affären sa dock att han hade beställt det från leverantören men att det var slut. Så nån gång ska han väl få hem det hoppas jag.
Eftersom jag ändå ville köpa the så valde jag ett citronthe istället. Jag orkade inte stå och lukta i en massa burkar så jag körde på ett säkert kort. Trodde jag. För citron är ju citron och citronthe som citronthe tänkte jag, det lär ju smaka samma.
Men nej då!
Detta smakar bara dassigt. Knappt citron alls. Innan har jag bara köpt påsthe med citronsmak, för en del gäster är ju nämligen för lata för att hålla på med lösthe, så då kan det vara bra att ha sånt också hemma. Antingen var detta ett kasst the eller så är det bara så att citronthe smakar bäst på påse.
Hur som helst så är jag ändå beviken, och mina citronpåsar är slut. Ibland är livet tufft.

11 kommentarer:

Fraddy sa...

Hej!

Tack för att du var med i min "Spotify invite" tävling, tyvärr vann du inte men fortsätt följa min blogg för framtida tävlingar m.m. :)

Pjöller maja sa...

snygg signatur...aven sjuk i smyg =)

Therese sa...

Vad är det för fel på Liptons gula påsthe ?

Ha nu en riktigt God Jul, tänk på blodtrycket, livet är för kort för att hetsa upp sej för mindre saker...

Linda sa...

Ville bara droppa in och önska God Jul :) Hoppas du har en skön julhelg! KRAM

☆Cel'Dara☆ sa...

Pjöllermaja: Tack! Jag kan göra en till dig också om du vill :-)

Therese: Ja du, såhär med facit i hand är det verkligen inget fel på Liptons gula påthe. Så det får det bli fortsättningsvis!
Efter den 23:e, DÅ ska jag slappan av. Jag lovar! Tills dess är jag toppad på koffein och socker. Tjohooo!

Linda: God Jul på dig med! :-)
Kram

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Hoppas att du tittar på TV3 Design: Simon & Tomas nu. Tror att du gillar innehållet ... det gör jag!

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Jag missade det idag för jag har inte vart hemma. Men vad handlade det om då? Nu blev jag ju grymt nyfiken!

Linnea sa...

hm... jag vet var det finns chokladte! Jag köpte i tvålbutiken i tomelilla förra året och nu finns inte den kvar mer än på nätet men det finns en återförsäljare i tomelilla, en spelbutik. De hade chokladte i somras, och så har det underbara tvålar. Sen kanske det finns i nätbutiken, fråga, företaget heter bubbel och skum.

Själv förstår jag varken tjusningen med citronte eller liptons lilla gula... det låter som ni behöver komma på teprovning hos mig faktiskt! ;)
själv föredrar jag grönt te, och nu i juletider - JULTE (det funkar föresten hela året för mig). Äppel och kanel är också gott! Jag är en riktigt te-o-man och har nog 15 sorter hemma... jag har lovat min sambo att inte köpa mer te på ett tag... Ha en skön julhelg nu!

kram
Linnea o hundarna

Dilldall-Nina sa...

Skulle mer enn gjerne juleinvitert både deg og Sammi - VIRKELIG - på hjemmelagde köttbullar og prinskorv från Konsum. Man blir jo halvsvensk av å bo ved grensen. Liker ikke så mye norsk julemat i grunnen. Kanskje Elvis kunne kommet også....for selv om Daisy er ung, tror jeg hun er moden for alderen (og sikkert snart kjønnsmoden). En tuff brud!

Har tannvärk - akkurat som Lina i Lönneberget - och mår skitdårligt. Fått antibiotika i dag, men ikke at jeg merker at det har virket. Typisk meg å få sånn når det er lååååååångt jullov. Jaja....sånn er livet.

Det jeg ikke skrev noe om i bloggen var jo at svoger la en serviett over et telys, slik at bordet plutselig sto i flammer. Idyll..kan ende katastrofalt, men gikk heldigvis bra. Søs klarte å kaste servietten i vasken. Ble i grunnen bare hull på duken....og det er jo ikke så stor katastofe akkurat.

Skickar dig en puss o kram, Cel´dara. I morgon skal jag öppna et rödt packet med vita prickar och tänka varma tankar om just dig. GOD JUL! We will survive, I´m sure.

☆Cel'Dara☆ sa...

Linnea: Tusen tack för tipset! Det här ska jag kolla upp. :-)
Han en riktigt skön julhelg du också!
Kram

Nina: Svensk julmat åt vi i går hos Sammis mamma. Idag ska vi åka till min mamma och där äter vi oftast afrikansk mat på julafton. Min systers pappa kommer ju från Togo, så för oss är det inte så märkligt. :-)
Men stackars dig som har åkt på tandvärk nu också, jag lider verkligen med dig. :-( Hoppas antibiotikan tar snart!
Det låter som att ni hade en gaksa livlig middag då häromdan, haha! Tur att ingen brände sig i alla fall. :-)
Jag fick öppna ett av paketen från Sammi igår, och när jag såg vad som var i så tänkte jag på dig faktiskt. Det var ett Carrie-halsband från MyNameNecklace.com. :-)
Massa kramar till dig, hoppas din tand mår bättre snart!

Kotteby sa...

Very Merry Xmas!!!
Från Mr Kotteby

=)