söndag, december 21, 2008

Rockabilly vs Psychobilly

Idag är jag seg som bara den. Jag slog in alla julklapparna igår och det tog väl en sisådär 4-5 timmar eller så. Elvis brukar vara som tokig så fort jag plockar fram presentsnörena, men till och med han tröttnade igår. Han somnade på köksgolvet, mitt bland papper och snören och kartongbitar. Haha!
Just nu hänger jag på youtube och letar musik som kan pigga upp mig lite, så att jag kommer igång med mina sysslor nån gång. Sitter nämligen fortfarande i pyjamas (ja, jag är medveten om att klockan är nästan halv tre) fast att jag borde göra vettigare saker. Som att städa till exempel.
Med tanke på hur mycket jag gillar rockabilly så är det ju lite märkligt vad lite sån musik jag har lagt upp här på bloggen. Men idag när jag har letat på youtube har jag inte hittat särskilt mycket, och särskilt inte i vettig kvalitet. Genren som sådan är kanske inte så stor ändå?
Eller så är det kanske så att folk som gillar rockabilly helt enkelt inte lägger upp det på youtube.
Hur som helst så hittade jag några av mina favoritlåtar ialla fall;
Stray Cats - Rock This Town




Matchbox - Rockabilly Rebel



JETS - Rockabilly Baby



Psychobilly finns det däremot desto mer av på youtube. Men jag gillar ju rockabilly mer, så därför blir det bara en psychobilly-låt idag;
The Meteors - Little Red Riding Hood



Sådär ja, nu känner jag mig faktiskt lite piggare. Nu ska jag dra i mig den sista slatten kaffe, sen ska här dammsugas för glatta livet!

Inga kommentarer: