tisdag, december 16, 2008

Regn, hagel, jordskalv... och snö..?


Nu har vi hunnit med både regn, hagel och ett jordskalv i december. Så nu fattas bara snö.
På julafton tycker jag det ska vara snö i alla fall, men sen kan det kvitta.
Jordskalvet imorse var förresten riktigt läskigt tyckte jag.
Jag låg fortfarande och sov som bäst när det plötsligt rasslade till. Jag låg yrvaket och höll i mig i sängen och tänkte:
"Är det verkligen jordbävning? Kommer jag att dö nu?"
Men jag måste varit himla trött då, för nästa grej jag minns är att jag vaknade några timmar senare när väckarklockan ringde. Och när jag vaknade hade jag inget minne av det som hade hänt. Kom inte på det förrän dom frågade mig på jobbet i fall jag hade känt skalvet. Haha!

3 kommentarer:

Linnea sa...

Jag vaknade inte av skalvet eg, jag hade redan vaknat och satt upp i sängen och försökte vakna och lyssnade på radio som vanligt. ANdreas halvsov. Sen vibrerade det till i hela sängen och jag blev klarvaken och fattade ingenting - kollade på andreas och utbrast - vad var det? varpå jag fick svaret - jordbävning - jaja tänkte jag säkert. Och kollade ut... det surrealistiska var att när låten på radion tog slut så utbrister torhammar på radion att där varit en jordbävning... vilken sjuk start på denna dag säger jag bara...

☆Cel'Dara☆ sa...

Linnea: Jo, verkligen helt galen start på dagen!
Jag kan inte låta bli att fundera på hur jag skulle reagerat ifall det hade vart en riktigt rejäl jordbävning. Med tanke på hur rädd jag blev idag så hade jag nog pinkat på mig i så fall tror jag!!! :-O

Iris sa...

Jag sov och reagerade inte alls.. tråkigt av mig :)

tack för tipsen angående canvastavlan. Jag har dock fortfarande inte bestämt mig för vilken bild jag ska ta, det är helt enkelt alldeles för svårt.. :)