fredag, december 19, 2008

Operation: Julkänsla


Operation: Julkänsla är nu inledd.
Jag och Rosie (bruden till vänster, vilket i och för sig är ganska logiskt eftersom det är jag som är till höger) har satt på oss tomteluvorna i hopp om att finna nåt uns av julkänsla i år. Det är ju faktiskt inte många dagar kvar till julafton nu, så vi kände att nu var rätt tid att sätta in det tunga artilleriet. Wish us luck!

Nästa drag blir att gå loss på en av dom vita hyacinterna som jag köpte igår. Planen är att fylla lökglaset med en hel flaska karamellfärg (samt vatten förstås), i hopp om att få fram en röd hyacint till mor på födelsedagen.
Om jag nu inte lyckas få den helröd så är jag i alla fall nöjd om jag får den rödrandig.
Fast den här testhyacinten som jag ska börja med lär snarare bli grönrandig i och för sig. För nu slumpade det sig som så att i affären där jag handlade idag var den röda karamellfärgen slut, så det fick därav bli grön istället.
Men, men.. detta är ju bara ett test. Ifall jag lyckas så köper jag röd nån annanstans sen när jag ska fixa med mammas hyacint.
Jag är mycket spänd på resultatet, så jag hoppas det kommer gå snabbt till den slår ut. Jag är nämligen av den otåliga typen när det gäller sånt här. Om ni är nyfikna på hur det kommer att gå med experimentet så stay tuned!

6 kommentarer:

Malin sa...

Nämen, vem är du som håller tummarna för lilla mig? =)

Malin sa...

Det stämmer bra, fast.. Jag tog själva körkortet på Bodekull när jag väl tröttnat på all dramatik och skit på depå :D

Malin sa...

Men, FY VA KUL! Du e ju tjejen i fotobutiken!! hahaha!! :D HEJ! Hur är det med dig?! Hur mår du?! Hur fann du mig! :D

Malin sa...

Charlotte Lennartsson, som precis fick barn?

Malin sa...

Nähä du.. msn på det här tror jag.. Lägg till mig: malin@sormlinds.se

Malin sa...

Jag väntar! Släng in migpå msn! :D