söndag, december 14, 2008

Mönsterinspiration

Tack vare ett inlägg på den fantastiskt inspirerande bloggen Print & Pattern har jag fått upp ögonen för den svenska illustratören Ingela P Arrhenius.
Kolla bara på dom här två illustrationerna. Dom är ju så underbara! Mitt hjärta hoppar dubbelskutt av såna här fina grejer.


Förresten så påminner dom om mönstret på den fina kökshandduken som jag vann hos Pjöllermaja! för ett tag sen. :-)

Dom här djuren är ju också så himla söta. Särskilt katten tycker ju jag förstås. :-)


En del mönster har hon också gjort... och fina mönster kan jag ju inte få nog av. Ugglorna och kryddburkarna är mina favoriter. Kryddburkarna skulle jag vilja ha på en kökshandduk, det hade vart riktigt snyggt. Och ugglorna på en kudde hade inte alls suttit fel i min soffa! :-)


Vill ni se mer av Ingela P Arrhenius illustrationer kan ni göra det på hennes blogg som finns här. :-)
(Bilder lånade från Print & Pattern och Ingela's blogg.)

3 kommentarer:

Retro Elephant sa...

Oj vilka läckra illustrationer. Jag gillar den med ugglorna, superläcker.

//Lina

ingegerd sa...

jag GILLAR katten och ugglorna!!

Dilldall-Nina sa...

Jeg også surfet inn på Ingelas side forrige uke via en svensk blogg og ble fortapt. Utrolig kul stil! Tror jeg lagret linken et sted - men nå vet jeg at du har den :).