tisdag, december 16, 2008

Min egen kuckelimuckmedicin

Jag tror minsann att jag börjar bli sjuk. Jag känner mig febrig, men tempen visar bara 36,5 ännu så länge. Men det måste vara på gång för det känns så i kroppen, och i huvudet framförallt. Det räcker med en halv grad för mig så ligger jag pall. Jag är extremt feberkänslig så när jag har 37 grader, vilket jag antar är normalt för dom flesta, så känner jag mig jättedålig.
Jag hoppas att jag inte ska bli sjuk nu för det har jag verkligen inte tid med. (Fast när har man tid med det egentligen?)
Jag tror dessutom att min chef får ett smärre psykbryt ifall jag ringer och sjukar mig nu precis innan jul. Det är redan illa som det är eftersom jag ska vara ledig i morgon.
Jag har nämligen fått tid till hudmottagningen i Karlskrona, och eftersom det är rätt lång väntetid dit så vill jag verkligen inte boka om. Hoppas bara att jag känner mig tillräckligt bra för att orka åka dit imorgon. Bussen tar ca. 1 timme och jag blir jättedålig i nacken ibland när jag åker långt, så nu får jag hålla tummarna för att jag inte ska bli kass denna gången.
Jag hade ju tänkt gå en runda på stan också innan jag åker hem igen. Har lite fler julklappsinköp kvar som jag vill bli klar med så fort som möjligt.
Nåväl.. nu ska jag slita mig från datorn, och försöka somna i vettig tid. Men först ska jag kurera mig med Muminkex och Schweppes Caribez.
(Bild lånad härifrån.)

4 kommentarer:

Kotteby sa...

Mumin- och Tom & Jerry-kex är sjukt gott. Nu när jag har två barn, så kan jag köpa flera kartonger. Och således stjäla väldigt många utav dem.

Undvik nu att ge chefen ett psykbryt. Muminkexen löser nog det hela.

=)

Mellanlägg.
Perfekt!!

Daniel sa...

Av gulliga finska muminkex blir man frisk å kry!
Krya på eder!

Dilldall-Nina sa...

Krya på deg! Det er jo typisk at man skal bli sjuk når det passer som dårligst. Klemklem!

pysselpralinen sa...

Hej!

Jag har ju inte hunnit vara här inne och kika på evigheter och ser att jag har missat en massa kul inlägg! Världens coolaste lejonkung till exempel. Och den där fina ängeln, som är arvegods. Visst är det mysigt att kunna plocka fram sådant! Mina föräldrar har också ett par saker som alltid kommer fram på julen och om jag inte får se dem så känns det ju inte som jul på riktigt.

Hur gick det idag med resan? Hoppas du klarade dig ifrån nackvärk!