fredag, december 26, 2008

Man tager vad man haver.... eller inte.

Shit! Insåg just att eftersom jag inte har gått ut och handlat idag så har jag inte heller nånting som jag kan laga till middag. Hmm.... vad göra?
Jag är verkligen ingen Cajsa Warg-typ. Det vill säga "Man tager vad man haver" funkar inte så bra för mig. Jag har noll fantasi när det kommer till matlagning. Jag måste ha alla ingredienser hemma som jag vet att jag kan skapa en rätt av, annars blir det inget alls. Jag är för feg för att testa mig fram med det jag har, för jag blir så jädra sur i fall det inte blir bra.
Hoppas inte Sammi bangar för pizza när han kommer hem.


Ps. Visste ni förresten att Cajsa Warg faktiskt aldrig myntade det där kända uttrycket "man tager vad man haver"?
Däremot innehåller många av hennes recept uttrycket ”Man tager om man så hafva kan ...”, vilket ju har en helt annan innebörd.
Lite kul kuriosa tycker jag! :-)

6 kommentarer:

pysselpralinen sa...

Tack gullfia! Du gör mig glad. =)
Nä, alltså varför ska det behöva vara så mycket "måsten/bör/borde/och ska" kring dessa storhelger. Och varför ser inte familjer ut som i ens fantasti = sagorna? Och varför begriper man sig inte på vissa människor?

Det var i alla fall skönt att höra att du fick en bra julafton hos din mamma.

och förresten, jag håller med, man tager vad man haver?? vad betyder det, jag behöver recept och hela kitet, ordning och reda annars blir det kaos. Min matlagningsfantasi är också mkt begränsad och jag är skitfeg för att bara testa. Lite gött att höra att det finns fler faktiskt...;-)
Pizza är super!

pysselpralinen sa...

Tack gullfia! Du gör mig glad. =)
Nä, alltså varför ska det behöva vara så mycket "måsten/bör/borde/och ska" kring dessa storhelger. Och varför ser inte familjer ut som i ens fantasti = sagorna? Och varför begriper man sig inte på vissa människor?

Det var i alla fall skönt att höra att du fick en bra julafton hos din mamma.

och förresten, jag håller med, man tager vad man haver?? vad betyder det, jag behöver recept och hela kitet, ordning och reda annars blir det kaos. Min matlagningsfantasi är också mkt begränsad och jag är skitfeg för att bara testa. Lite gött att höra att det finns fler faktiskt...;-)
Pizza är super!

pysselpralinen sa...

Men oj då, det blev två..hoppsan! =)

Linnea sa...

Hej!

Vad har du hemma då så kanske jag kan hjälpa dig? =)

Jag börjar själv blir hungrig tror jag och vi har inte heller handlat på ett tag. Jag tycker att ett kylskåp ska vara propat med saker... det är det bästa!

pysselpralinen sa...

Nämen ska jag inte se till att skriva dit en fjärde liten kommentar, jo jag tror bestämt det! ;-)
Jag har en känsla av att en av anledningarna till att min fina kille lyckades komma på att stoppa i så mysiga saker är att vi inte varit ihop så himla länge än och vi fortfarande inte lyckats flytta ihop (pga jobb och sånt) så vi är väl fortfarande sådär nykära och himla uppmärksamma på varandra. Eller så lyssnar han bara otrooligt bra på mig och snappar upp vad jag gillar. Hoppas ju stenhårt på att det håller i sig tills man börjar önska sig designklassiker och sånt... ;-)
Vad fick du själv för kul? Eller körde ni julklappsfritt som många gör?

☆Cel'Dara☆ sa...

Pysselpralinen: Haha, nej vi körde definitivt inte julklappsfritt! Jag är för tokig i paket för det! ;-)
Av SAmmi fick jag dom fina tekulorna som jag bloggade om i torsdags, och så fick jag ett jättefint halsband också. Jag lägger nog ut halsbandet på bloggen snart.. så håll utkik! :-)