fredag, december 12, 2008

Julkänslor, eller snarare bristen på dom

Mina känslor inför julen beskrivs enklast såhär just nu:

Kunderna på jobbet börjar bli mer och mer jobbiga, och otrevliga.
Jag begriper mig verkligen inte på kunder som verkar tro att dom är den enda kunden i hela världen.
Och så tror dom att allting är jättenkelt och jättefort att fixa. Att vi inte redan gör så gott vi kan.
Och på nåt underligt vis så verkar dom tro att man skulle bli mer tillmötesgående och fixa deras grejer ifall dom är sura och otrevliga och liksom kräver att man ska göra ditten eller datten åt dom. Jo men eller hur??!
Eller kunder som kommer med jättebeställningar såhär nära jul. Dom har varit inne och kollat prisuppgift för flera månader sen, men så kommer dom inte med sina jätteprojekt förrän nu. Och vill såklart ha det klart "i god tid innan jul".
Såna kunder får mig att bara vilja skrika rakt ut. Aaaahh!!!
Helst av allt skulle jag bara vilja gå och lägga mig nu och inte vakna förrän efter nyår eller sådär. Det hade vart lagom.
(Collage: Cel'Dara. Bilder lånade från: Fred Flare)

4 kommentarer:

Kotteby sa...

Eller kunden som säger:
"Ursäkta. Jag har en snabb liten fråga."

Trots att man redan är upptagen med en annan kund.

De liksom knör sig före....
För de har bara en snabbisgrej.
Som till slut visar sig vara ganska tidskrävande.

Ja, du har så rätt.
Grinchen for president!

☆Cel'Dara☆ sa...

Kotteby: Jo, såna kunder har man ju oxå haft ett antal av. :-/
Jag har en kund som kommer varje år och ska beställa fotokalender.
När han bestället får han ett datum när den ska vara klar. Men ändå kommer han in varje dag i en hel vecka före det datumet, bara för att kolla om den är klar. Fast att vi säger att den inte ska vara klar förrän datumet som vi bestämde när han beställde. Häromdan var han inne och frågade ifall vi inte bara kunde göra den lite tidigare så att vi "liksom får undan den".
Precis som om det inte är fler grejer vi bara vill få undan då?
Blir man galen på såna kunder eller??! Svar Ja!!!

Iris sa...

Jag hade nog inte orkat arbeta i butik, folk är i allmänhet lite sura när de ska handla..

Kameran vi skulle köpa var en canon 450. Just canon eftersom mina bröder har dem och har objektiv som vi kan låna.

ha det bra!

ingegerd sa...

ja det måste verkligen vara jobbigt att jobba så när kunderna är tjuriga och otrevliga,,tur att man står i en fabrik..!ha det så gott!