lördag, december 06, 2008

Drömburken

Jag har hittat mina drömmars burk.
The burk above all burks.
Burken med stort B.
Ok, ok... ni fattar nog.
Kolla bara vilken skönhet! Helt fantastiskt mönster av Klaus Haapaniemi.
(Kanske känner ni igen stilen? Det är nämligen samma kille som har gjort mönstret på Iittala's Taika-porslin.)
Den här burken är en presentförpackning för den finska kaffetillverkaren Paulig. (Som gör Finlands mest populära julkaffe, Juhla Mokka.)
Men... Nu till mitt problem.
Denna underbara tingest säljs inte i Sverige. Varför undrar jag? Varför? För jag behöver ju verkligen den här. Jag har faktiskt riktigt svårt att föreställa hur jag ens ska kunna klara mig till jul utan den här. Faktiskt.
Jag råkar möjligen inte ha nån otroligt snäll läsare i Finland som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig att få tag på en sån här?? *fjäsk, fjäsk*
Kan jag kanske ha sån tur? *hoppas, hoppas*

8 kommentarer:

Linnea sa...

Jag håller med, vilken fiiin burk! Vill också ha! Finns det ingen nätbutik du kan handla av?

Du vet att vi har bestämt oss va? Eller har jag inte sagt det?! Det är inte officiellt än men jag har sagt det till en handfull. ;)

☆Cel'Dara☆ sa...

Linnea: Jag har letat som en galning efter en nätbutik där jag kan köpa den men hittills inte hittat nåt.. :-(
Nej det har du inte sagt! Vad kul! För jag antar att du menar att ni ska skaffa en till? :-)
Blir det han som ni tittade på nu på utställningen? När? Tell me more! :-)

Persilja sa...

OM jag åker till Haparanda strax efter jul, där närmsta IKEA ligger, så lovar jag att svänga över till finska sidan (Torneå) och fråga efter det kaffet åt dig. För det borde ju säljas efter jul också*?
Tack för att du uppmärksammade mig på SkönaHem tävlingen! Utan dig hade jag varit olyckligt ovetande! :D

Malla sa...

JA den burken var inte dum alls!!!=)

Ha en härlig helg!

☆Cel'Dara☆ sa...

Persilja: Åh bästa Persilja! Du är en ängel i så fall, det är då ett som är säkert! :-)
Kram

Malla: Trevlig helg du också. :-)

Persilja sa...

Jag ska göra mitt bästa, OM jag nu åker till IKEA... Så hav icke för höga förhoppningar! Men som sagt OM...DÅ!

☆Cel'Dara☆ sa...

Persilja: Det är luuugnt! :-)

Maria sa...

Ja, den var fin!!