torsdag, december 25, 2008

Det blev ju rätt bra ändå


Julträdet i mammas kök har en släkting till oss snidat. Han var en riktigt duktig hantverkare på sin tid. Jag tror han hette Sigvard och tillhörde släkten på min morfars sida.
Jag tycker mycket om den här bilden. Även fast duken är skrynklig, ett ljus står snett och katten Moa ligger på bordet fast att hon inte får.
Det här summerar nog årets julfirande för mig. Lite solkig och inte helt perfekt, men riktigt fin ändå.
Gårdagens jul- och födelsedagsfirande hos mamma var bra. Det var jag, Sammi, syrran och hennes kille A och så mamma såklart. Mormor kom också och var med en stund. :-)
Vi hade tydligen varit snälla i år också, för tomten (a.k.a mamma) kom minsann till oss på kvällen. Iklädd baggy mysbrallor och röd hood, haha!

Ett prickigt paket (från mig såklart) till syrran.
"Kan det vara en toarulle kanske?", sa tomten.
Nej, det var det inte. Och tur var det, för det hade nog inte vart så uppskattat av syrran! ;-P
(Foto: Cel'Dara)

6 kommentarer:

Dilldall-Nina sa...

Så hyggelig at Sammi fikk være sammen med deg når det først var litt usikkert med jobbingen hans. Og søte du...så søte tändstickor. Nesten for fine til å bruke. Sønnen min måtte prøve å brenne en med en gang - for de så så lange og spennende ut - lilla til og med.
Jeg har tandvärk så jeg holder på å bli koko - så i morgen må jeg nok finne en akutt-tannlege i området. Med smertestillende i kroppen har jeg i hvert fall klart å spille en runde monopol. Før det har jeg ligget hele dagen i sengen, stille som en mus. Sånn kan dog livet være - men jeg som aldri har hatt tannerk før da - litt urettferdig å få det i julen. Stor klem til deg Cel´dara. <3

☆Cel'Dara☆ sa...

Nina: Vad roligt att du blev glad för tändstickorna! Men klart du ska använda dom. Det är ju asken som är finast, och den kan du ju alltid spara sen när tändstickorna är slut. :-)
Jag har aldrig haft sån där riktig tandvärk, men jag har hört att det ska göra helt galet ont. Min mamma hade också det en gång just vid jul. Sån himla otur att få det just då! :-(
Kram på dig <3

Malla sa...

God fortsättnig!

Hoppas julafton var lugn och skön!

Kram

LInnea sa...

Jag fastnade för bilden direkt och såg inte duken och ljuset som var snett. Och katten gjorde bilden mer levande. Härlig bild! Och rolig mamma tycker jag! =)

LInnea sa...

Jag fastnade för bilden direkt och såg inte duken och ljuset som var snett. Och katten gjorde bilden mer levande. Härlig bild! Och rolig mamma tycker jag! =)

☆Cel'Dara☆ sa...

Linnea: Haha,jo hon är allt rolig min mamma! Eller Tomten menar jag ju förstås! Hihi..