torsdag, december 25, 2008

2 down, 2 to go!

I förrgår firade vi jul hos Sammis mamma. Igår firade vi hos min mamma. Men än är det inte slut på julfirandet. Imorgon eftermiddag när Sammi slutat jobbet åker vi till hans pappa. På lördag ska vi åka till min farfar.
Det blir alltså fyra jular förr oss i år, likadant som förra året. Ganska ironiskt egentligen... med tanke på att ingen av oss är särskilt förtjusta i julen. Tur i alla fall att det bara är jul en gång, eller jag menar fyra gånger, om året.

5 kommentarer:

Bettan... sa...

Men du firade ju faktiskt lite jul hos mig ocå i måndags :P

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Nu är det jul igen och nu är det jul igen och ... jösses. Blir allt lite matt av allt firande. Fast när man firar så mycket som ni borde ju någon bli av dem bli bra. Vi firade i går och det var bajs. Tillräckligt mycket bajs för att Mia Skäringer skulle kommentera det i sin blogg. Jens storasyster och hennes man var värdar och håller på att separera. Det var så idiotiskt att vi skulle vara där. Och lillasystern, värdinnans äldsta son och det halvseparerade parets två snorungar. Och Jens pappa. Usch!

☆Cel'Dara☆ sa...

Bettan: Åh shit! Det hade jag glömt ju. Hur jag nu kunde göra det. Men då är det alltså fem jular då. Oj vad trött jag blev nu...

Jana: Jäklar, var det alltså din jul det handlade om? Jg har inte läst kommentarerna så noga på sistone. Men usch.. det låter ju lagom krystat och hemskt. :-(

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Ja det var den värsta julen jag har varit med om. Det var dock inga bråk men väl grupperingar efter maten liksom. Jens och hans systerson och jag i köket - de talade om systersonens märkliga släkt i USA. Och Jens båda systrar gråtande i ett annat rum. Var pappan och den separerade mannen var vet jag inte. Tur att Wonka var med. Jag bara satt där. Tyst hela kvällen. : (

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Usch, så hemskt! Men du får väl trösta dig med att det i alla fall var sista gången ni firade med den konstiga konstellationen. Eller? :-/