fredag, november 21, 2008

Vinterfunderingar

Vinden är isande kall och biter stenhårt i kinderna.
Inte konstigt, för nu står termometern på 0.1 grader.
Inte så kallt kan kanske tyckas, men tänk på att jag faktiskt bor vid kusten och här är kylan desto råare.
Min näsa är knallröd, känns nästan domnad, och snoret rinner som från en kran. Fast att jag knappt hunnit vara ute mer än ett par minuter. (Undrar egentligen hur många meter papper jag snyter upp under vinterhalvåret, jag med min jobbiga näsa...)
Kanske blir det ändå vinter i år också?
Kanske att vi till och med får snö till jul?
Nää... sån tur har vi väl förstås inte.
Fast mig kan det egentligen kvitta. Sist vi hade snö på julafton, förrförra året, så mulade min morbror mig så att mascaran kletades ut i hela ansiktet och jag såg ut som en tvättbjörn.
Det är hans idé om humor det.


(Bild lånad härifrån.)

10 kommentarer:

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Jag blev helt förskräckt när det faktiskt snöade i dag! Och det har snöat och haglat hela förbannade dagen ... tur att det knappt ligger kvar på marken. Jag vill inte halka omkring, huttra, ha röd näsa och snora men det är precis vad vintern innebär. Tur att julen är på ingång så att något roligt inträffar. Och min svärmor landade i Indien i natt. Kul. Det är jag ju inte alls avundsjuk på. Jag vill också tillbaka!

Dilldall-Nina sa...

Hvordan går det egentlig med de toflorna du strikker? Nå har jeg venta lenge på å se resultatet. Har jeg gått glipp av det?

På det ajjabajja-bildet ser du ut som en lærer på högstadiet som har tatt noen for snöbollskasting. Tror du hadde fått respekt med strenge-looken din ;0).

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Usch ja.. snoriga vinternäsor är det värsta. Jag hade gärna vart näslös nu ett tag faktiskt! :-D
Fast Indien hade jag heller inte velat åka till... Vad sjutton äter man där lixom? :-/

Dilldall-Nina: Tofflorna är inte riktigt klara ännu, så du har inte missat dom! Men det är så svårt på slutet när man ska börja maska av och räkna en massa. Så det är slutet på den sista som inte har blivit gjort. Men snart så! :-)
Hehe... så du tror jag skulle satt respekt i högstadie-kidsen alltså? Tsss.. det tar jag som en komplimang! ;-P

Tant Grön sa...

Här snöade det i förrgår, häärligt! Ikväll har jag nästan sett ett helt avsnitt av Idol, how about that, he, he!

☆Cel'Dara☆ sa...

Tant Grön: Idol är en ren o skär skam. Ikväll hörde jag Johan (för det heter han väl?) slakta "Friday in Love" medans jag försökte laga middag, den förgrymmade pojkspolingen! Jag vet inte hur mycket mer jag pallar med alltså. Fy vad dålig han är! Eller åkte han kanske ut ikväll? :-)

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Maten i Indien är ju fantastiskt god (och smakrik ... stark). Det finns massor av olika röror och grytor och man skall med fördel hålla sig till det vegetariska. Kycklingen är inte på samma sätt som här och fisk och skaldjur finns bara vid kusten. Jag hade lätt kunnat leva på indisk mat resten av livet!

Och bengalisk eld är sådan där fyrverkeri eller nödbloss liksom. Det är olagligt men dyker emellanåt upp på fotbollsmatcher. Eller utanför min port, ha ha!

Tonårsmorsa sa...

Ja, den här förbannade kylan och snön. Visserligen kan snön vara vacker att titta på, men den är banne mig inte varm och skön! :-(

Kram och hoppas du slipper få rinnande mascara till jul...! ;-) ♥♥♥

Sofie sa...

Åh! Orättvist! Här uppe i Norrland snöade et ca 2-3dm i torsdags! Och i helgen har det varit upp till -10 grader kallt! BURR! Jag avundas er som bor neråt i landet.. Fast, ingen vinter utan snö, tycker jag :)

☆Cel'Dara☆ sa...

Sofie: Jo egentligen håller jag med dig om att det inte är nån vinter utan snö. Men här nere utbrister totalt kaos varenda gång den första snön kommer! Folk kör av vägen för att dom inte bytt däck, trafikstockning osv osv. Samma visa varje år.
Alla är liksom helt paralyserade av det faktum att det faktiskt kommit snö!
Helt sjukt! Fast ganska underhållande också.. :-D

Tant Grön sa...

Hi, hi, nej det gjorde han ju inte! Men han var nära, lite positivt i missären ändå! Amanda Jensen och Marcus Fagervall är mina favoriter, när de var med följde jag faktiskt Idol och såg fram emot fredagarna, har inte den känslan nu.