söndag, november 30, 2008

Städplaner

Jag har sovit till 12:30 idag så nu ligger jag efter bigtime!
Sitter fortfarande i nattsärken och sörplar lojt på mitt "morgonkaffe".
Känner mig inte helt motiverad till att tända första ljuset i staken eftersom jag ändå är hemma själv och köket ser ut som ett bombnedslag.
Tror jag ska försöka motivera mig själv till att städa litegrann i dag. Så kan jag värma glögg och tända ljuset ikväll när Sammi kommit hem.
Ja, det låter onekligen som en god plan!
Funderar på om man kanske skulle ta ett litet varv på julskyltningen också. Vi har ju en del julklappar kvar att köpa. Och med tanke på hur stressad jag blir av allt som har med julen att göra så borde jag verkligen göra mig själv en tjänst och bli klar med julklappsinköpen så fort som möjligt.
Det är mulet, regnigt och 6 plusgrader här idag. Känns verkligen inte alls som att det snart ska bli jul.
Men jag klagar egentligen inte, för min hy gillar inte kyla alls. Jag smörjer och smörjer men den bara kliar och spricker och blir till jobbiga eksem som kliar så man blir nästan tokig. Det räcker med en dags nollgradigt väder och att jag bara gått till och från jobbet så är min hy redan kaputt. Svider och kliar nåt alldeles galet.
Och jag som bara avskyr att smörja mig! Har gjort det sen jag var liten. Alla dom feta krämerna, usch... Men vad gör man? Bara att bita ihop och smörja på.
Nåväl... dags att ta itu med städningen kanske.
Eller nej... först tar jag nog en kopp kaffe till. :-)
(Bild lånad härifrån.)

Inga kommentarer: