lördag, november 08, 2008

Smart och snyggt till badrum, kök och hall

Jag vet inte om det är mig det är fel på eller om jag har extrem otur med mina tvålpumpar.
Men antingen så rostar dom eller så går själva pumpgrejen sönder. Jag vet inte hur många pumpar jag har kastat sen vi flyttade hit.
Hur som helst så har jag hittat denna nu, och den verkar ju hur smart som helst. Varför? Jo för den har nämligen ingen pump! Den är i halvmjuk plast/gummi och det räcker att man trycker nånstans var som helst på den så kommer det tvål. Fiffigt va? :-)
Har klämt på den flera ggr på Borett i Kristianstad men aldrig slagit till och köpt den. Men nästa gång ska jag nog faktiskt göra det.
Den finns förresten att beställa på DetaljochDesign.se också, och där kostar den 95:-.

Och så har jag hittat det smartaste och snyggaste diskstället hittills! Med tillhörande bestickkorg, och platta under så det inte blir massa vatten på diskbänken.
Finns det nåt tristare än att stå där och gno bort kalkfläckar för allt vad man är värd? Tror knappt det!
Det här finns hos Broarne och kostar 399:-. Lite mycket pengar för ett diskställ kanske, men jag vill verkligen byta ut mitt gamla och rostiga mot detta.

Snygga grytunderlägg vill jag också ha, för nu har jag bara tråkiga i ful kork. :-(
Dessa roliga i silikon, som kallas för Pastill, hittade jag på DetaljochDesign.se och dom kostar 75:- /st.
Jag tar gärna en av varje, tack! :-)



Och så var det ju dom här hängarna. Dom är så himla fina och jag har trånat efter en sån hur länge som helst. Problemet är bara att jag inte kan bestämma mig för vilken färg. Röd eller brun? Fast den bruna är väldigt mörk och ser nästan svart ut.
Jag undrar vilken som passar bäst till min svampkrok som jag har i hallen... Hade tänkt att jag skulle hänga denna ovanför den kroken, så vi har nånstans att hänga våra nycklar som vi jämt springer och letar efter. Det som är så fiffigt med den här hängaren är att man kan bygga på på den uppåt och få den så lång som man själv vill. :-)
Inne på DetaljochDesign.se kostar en sån här 179:-.

(Alla collage av Cel'Dara med bilder lånade från Broarne och DetaljochDesign.se)

Inga kommentarer: