lördag, november 15, 2008

Rosa inspiration


(klickbar bild)

Folk som känner mig vet att jag inte är särskilt förtjust i typiskt flickiga grejer över huvudtaget, och i synnerhet inte sånt som är rosa.
Men jag kan ändå inte låta bli av att inspireras av Sara My Bernetoft's rosa hem.
För även om det är alldeles översållat med rosa prylar så är det i alla fall inrett med stil.
Själv snöar jag också in på färger ibland, just nu är det en röd period till exempel. För 5-6 år sen var det blått som gällde. Innan dess var det grönt. Och just nu är det väl egentligen både rött och grönt när jag tänker efter.
Men jag skulle nog ändå inte klara av att ha så mycket av samma färg. Dels för att jag tröttnar snabbt och vill kunna göra enkla och billiga förändringar. Men mest för att jag hellre vill se en fin harmoni av olika färger tillsammans än bara en och samma.
Sen är jag en riktigt matchningsgalning också för den delen. Färgerna måste matcha på nåt vis, annars blir jag inte nöjd.
Kanske är jag lite arbetsskadad också, eftersom jag hela tiden håller på med färger i mitt jobb.
Jag är väldigt förtjust i mycket och starka färger i inredning när jag ser det på bild i tidningar till exempel. Men när det gäller att själv inreda med färger är jag nog lite hämmad ändå. Jag vågar inte ta ut svängarna för mycket med att blanda en massa starka färger. Men sen gillar jag inte alls när det blir för mycket beige eller grått heller.
Nån måtta får det minsann vara, på båda hållen. För vad är det vi svenskar så ofta säger..? Ja just det! Lagom är bäst! ;-)
(Foto: Mia Carlsson, Aftonbladet. Collage:Cel'Dara)

5 kommentarer:

Lisa sa...

Jag känner igen den där tjeje. tror hon har skrivit på min blogg, diggar hennes hem :9 men jag gillar med att skifta med färger, vill ha ett rum i varje stil ;D

Kotteby sa...

Måste säga att det var riktigt snyggt...

☆Cel'Dara☆ sa...

Kotteby: Jo det tror jag säkert du tycker. Men så är ju du känd för att gilla rosa också! ;-P

Sofie sa...

Svar: Visst är det en snygg tapet?! :) Japp, det är bara en fondvägg, men jag äääälskar den :D bladen till blommorna är ju grå/silver, men jag tror det hade varit ännu charmigare om dom hade varit gröna ^-^

SOfie sa...

Sv: Självklart att du får göra!!! :D