tisdag, november 18, 2008

Piercingproblem

Jag borde verkligen ägna kvällen åt städa för här ser ut som kriget. För i morgon är det pysselkväll här hos mig, och det finns inte en chans i världen att jag kan släppa in folk så som det ser ut här.
Det ser väl egentligen inte så farligt ut.. det beror nog på hur man definierar stökigt. Men för mig är det stökigt i alla fall. Men hittills har jag inte städat ett dugg.
Har istället roat mig med att vräka i mig Marabou mintchoklad och försöka trycka igenom min läppiercing igen.
Första delen, chokladen alltså, var mycket angenäm.
Den andra delen, piercingtryckandet, var mindre trevligt kan jag ju meddela.
Här står jag nu med en uppsvälld läpp och fortfarande inget smycke i.
Jag fattar inte att det kan ha dragit ihop sig så mycket! Det var ju kanske nåt år sen som jag tog bort den. Men ändå.. jag har ju haft den sen jag var 19.
Tungpiercingen hade jag ute minst ett år en gång, men efter lite tryckande så fick jag igenom den i alla fall.
Så jag hade ju goda förhoppningar om läppen nu, men icke! Det är sista millimetern på insidan som inte vill sig, och det är så himla frustrerande! Ska beställa en ledsticka från Barbarella nu och så håller jag tummarna för att det ska funka med den.
Vet inte varför jag egentligen vill sätta i den igen, för jag är ju så extremt rädd om mina tänder. Men det är bara nåt jag har fått för mig. Och har jag fått för mig nåt så är det svårt att släppa. Jag ger helt enkelt inte upp utan kamp. Så.. wish me luck! :-P
Är bra sugen på att beställa 2 st såna här bananabells till öronen också. Tycker dom är så snygga!
Men jag får nog stoppa mig själv där. Så här nära jul (Jisses! Snart bara en månad kvar ju!) känns det dumt att shoppa till sig själv. Men det är svårt att låta bli när man ser alla fina grejer överallt.
I vanliga fall brukar jag ha en del julklappar avklarade vid den här tiden, men inte i år. Har hittills inte köpt en enda. Just nu letar jag efter den ultimata nätbutiken där jag kan handla till så många som möjligt. Det hade vart himla smidigt ju! Tips, någon? :-)
(Bild lånad från Barbarella)

7 kommentarer:

Linnea sa...

Åh lycka till! Jag fick ta ut min navelpiercing för typ en månad sen,, har haft den flera år men haft massa problem... kände mig och känner mig fortfarande lite naken... lite trist. Jag som hade köpt nya smycken och allt och kan inte använda dom nu. Så om du har navelsmycka och vill ha antingen en bananabell med två vita pärlor (min favorit) eller en med bild (en såndär nordstjärna, dock har jag använt denna men den går ju att koka eller autoklavera). Men säg till, jag har inte någon användning för mina längre tyvärr.... jag har även fler gamla. Min hål växte igen på en natt... =( ingen återvändo... Men jag håller tummarna för dig!

☆Cel'Dara☆ sa...

Linnea: Fy va tråkigt! :-(
Jag har också haft i naveln men det vart bara problem och sen efter nåt halvår fick jag lampolja ner i hålet när jag var ute och sprutade eld och då blev det förstås bara värre. Fick en stor varknöl inuti, jätteäckligt! Så det var bara till att plocka ut och låta växa igen. Vilket iofs inte gjorde mig så mycket för jag tyckte mest den var i vägen.
Om du hr två stycken bananabells som är likadana så är jag eventuellt intresserad. Om dom är använda eller ej spelar ingen roll! :-)

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Kunde du få i din piercing i tungan efter så lång tid? Jag har inte vågat ta bort pinnen från min tunga ... bara korta stunder då och då. Känns konstigt när den blir "luftad" ha ha.

Lycka till med läppen. Det är bara att trycka på...

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Jajjemän, det gick men det var inte lätt. Fick trycka för allt vad jag var värd och salivet rann som bara den. Och så fick jag nån konstig ryckning i ena ögat också. Värsta cirkusen, haha!
Jo, det känns konstigt precis när man tagit bort den. Det känns liksom så tomt i munnen i flera dar.
Men nu har jag inte haft den på minst ett år säkert, och jag lär inte försöka sätta i den igen. Jag är för rädd om mina tänder.

Sofie sa...

Lycka till med piercingen! :) Det brukar funka bara man pressar liiiiite mer än vad man tror att man klarar av :) Det gör ont, men det brukar vara värt det!

Och sen med att dina tänder tar skada av smycket... Vart är det i läppen som du har piercingen? Och är det ring eller stav? :) För, jag har ju en stav på min madonna-piercing, och på mitt smycke är det en 'gummiplatta', som inte är lika farlig som metallen som det annars brukar vara på piercingar. Fråga runt lite och se om du kan få tag på nån sån? Jag tror det funkar i alla fall, och om det inte gör det så är det nog bättre än bara ett 'vanligt' smycke utan gummiplutt
^-^

Malla sa...

MEn jag som trodde att det var dödsdömt att ta ut piercingen. Det är ju en jäkla hinna på insidan som är seg som kola. Hugaligen för att försöka sig på nåt sånt!!!

☆Cel'Dara☆ sa...

Malla: Hehe.. jodå, allt går om man bara vill och ger sig f-n på det! ;-P