söndag, november 23, 2008

Mitt förtroende för FN är borta


Jag är verkligen intresserad av konst och jag anser att konst i vardagen (typ på sjukhuset, på bibblan, i parker osv) påverkar oss alla på ett positivt sätt.
Men när FN lägger 18 miljoner euro, dvs 185 miljoner kronor på en takmålning som ska pryda deras sammanträdessal, då blir jag riktigt förbannad.
Kan man egentligen bli nåt annat??!
Om man använder FN:s sätt att räkna skulle pengarna till takmålningen ha räckt till 95 miljoner mål mat. 500 000 euro har hämtats ur budgeten för utomeuropeiska utvecklingsbistånd och internationella organisationer. Man skulle också kunna säga att detta alltså är mat som stulits ur hungriga barns händer. Om man vill vara riktigt jäklig. Och det vill jag. För jag blir så arg när jag läser om det här!
Min syn på FN har verkligen ändrats nu, det är då ett som är säkert.
Om ni vill läsa mer om takmålningen, klicka här.
(Bild lånad från Aftonbladet.)

4 kommentarer:

Dilldall-Nina sa...

Inte klokt!!!!!

☆Cel'Dara☆ sa...

Dilldall-Nina: Nej vet är verkligen inte klokt. Fattar inte hur ett sånt beslut kan gå igenom bara.. Usch, jag blir så arg när jag tänker på det!

Linda sa...

Det här är ju HELT SJUKT. F-n vad förbannad man blir.Är det konstigt att folk tappar förtroendet för de människor vi valt ska föra vår talan? Är det mänskliga släktet så korkat att man helt tappar all logik när man får tillgång till pengar? Detta är skrämmande....
kram på dig

☆Cel'Dara☆ sa...

Linda: Ja det är minst sagt skrämmande. Och den maktlösheten man känner när man inser att dom som man trodde kämpade för fred och rättvisa väljer att lägga så mycket pengar på utsmyckning av en sketen sal.. Ja, det går inte att beskriva helt enkelt!