söndag, november 30, 2008

Lysande utsikter

(Foto:Cel'Dara)


Till Elvis stora förtret har adventsljusstaken kommit på plats i vardagsrumsfönstret. Nu får han knappt plats att sitta på sin vanliga plats och speja på fåglarna.
Jag tycker faktiskt synd om honom, men jag vet verkligen inte vart jag ska göra av blommorna. Samma bekymmer varenda år. Vart gör alla andra av sina blommor egentligen?
Gardinerna är nya för i år. Inköpta för 50:- på Fyndkällarn. Helt ok tycker jag!
Och ovanför bordet svävar taklampan som ett snett ufo med lyset släckt. Hur man än försöker så går det bara inte att få den till att hänga rakt.
Mycket märkligt, och ytterst irriterande.

10 kommentarer:

Linda sa...

fint :) Va mysigt det är att plocka fram julen igen :) Spanade på dina kuddar...ville ha någon röd kudde också nu till jul men har inte hittat några fina...var har du köpt dina?
kram!

☆Cel'Dara☆ sa...

Linda: Ja lite mysigt är det allt, även om jag inte är nån stor julälskare. Särskilt mysigt med ljusstakarna! :-) Kuddfodralen kommer från lite olika ställen: det helröda längst bak är från Ikea, det prickiga är från Gripsholm (fast dom tillverkas inte längre) och det med snöflingan är en julklapp från svärmor så det vet jag inte vart det kommer ifrån.
Lycka till med kuddjakten! :-)

Bettan... sa...

Vad fint det blev! Tycker att du gjorde ett bra gardinval till slut:)Ser jättemysigt ut!

☆Cel'Dara☆ sa...

Bettan: Jo det blev rätt bra. Testade med dom prickiga först, men det blev för hysteriskt på nåt vis så dom fick hänga i köket ändå.

Linnea sa...

Ett litet tips: på jysk säljer de just nu fleecepläder med prickar!!!! jag såg det i reklambladet idag och tänkte dirket på dig. Svarta med vita prickar!

Malla sa...

Så mysigt juligt du fått det där hemma. Söta gardiner och fantastiskt snygga kuddar!!!
Gripsholmskudden i rött finns faktiskt i min bästaste inredningsbutik här i stan så det verkar inte vara helt kört att hitta dem.

☆Cel'Dara☆ sa...

Linnea: Jag har spanat på dessa i reklamen flera ggr men dom har aldrig funnits på mitt Jysk när jag varit där. Men tack för påminnelsen, ska dit igen och spana nu i veckan! :-)

Malla: Så pass! Då ska jag vidarebefodra det till Linda för hon bor minsann också i Göteborg. :-)

Kotteby sa...

Åååh, jag älskar folianter.
Och du vet precis vad jag pratar om.


=)

Anonym sa...

Hallo Cel´Dara!
Jeg stikker innom bloggen din iblant og finner alltid noe å glede meg over. Du er kreativ og poengtert både i tekst og bilde. Jättebra!

☆Cel'Dara☆ sa...

Anonym: Tack så hemskt mycket för din vänliga kommentar. Det värmer verkligen! :-)