lördag, november 22, 2008

Ökänd pricktjuv härjar i Kristianstad

Jag och Sammi styrde kosan mot Kristianstad i ottan idag. Eller ifall enligt Sammis dygnsrytm.
Jag är verkligen ingen morgonmänniska, men han är det desto mindre. Så när klockan ringde kl 7:30 imorse var han som vanligt knappt vid liv.
Om vi ska upp tidigt på helgen för att åka nånstans så måste jag alltid gå upp minst en timme innan honom, helst tidigare. Det tar nämmligen sin lilla tid att väcka honom till liv och få honom att masa sig ur sängen. Men när han väl är uppe sen så tar det typ 10 minuter, och sen är han good to go! Haha.. snacka om skillnad jämfört med mig!
Jag vill gärna ha ett par timmar på mig, så att jag kan "slösa" i alla fall en timme på att dricka te framför tv'n och äta nånting i lugn och ro. Eftersom jag har kronisk värk i lederna (i synnerhet nacken då pga min whiplash) också så tar det ju lite längre tid för mig att komma igång på morgonen. Jag behöver några timmar för att kroppen ska mjukas upp och börja funka någorlunda.

Hur som helst... Vi styrde alltså kosan mot Kristianstad så vi var där när affärerna öppnade idag. Jag upptäckte häromdan att jag inte har nåra kläder! Det är lite märkligt det där... att man plötsligt en dag upptäcker att man inte har nåra kläder. När man faktiskt har exakt samma kläder i garderoben som man hade för en månad sen. Men det är väl just det som är grejen i och för sig.
Jag har jämt svårt att hitta kläder som passar, då jag är mitt emellan storlekarna. På allt verkligen! Men idag hittade jag i alla fall en del som satt någorlunda vettigt.
Det blev en t-shirt, två linnen, en luvtröja, 3 par strumpor, ett par trosor och en ny vinterjacka. Allt detta för 895:-. Inte dåligt alls tycker jag!
Jag hade inte tänkt mig nån ny vinterjacka egentligen, men halva priset på alla jackor på Cubus går liksom inte att motstå. Och särskilt inte om det är en grön jacka dessutom. Jag har redan en grön vinterjacka men den är så sliten (bl.a. så bokstavligen hänger fodret i trasor) så jag vägrar gå ut på stan med den, men ändå har jag inte kommit mig för att slänga den. Fast nu när jag hittat en värdig ersättare kan jag faktiskt förpassa den till soprummet med gott samvete. :-)

Jag lyckades även hitta lite julklappar idag. Det blev lite smått och gott till mor, bror och syster. Och till min chef också förresten. :-)
Känns skönt att ha kommit igång med julklappsshoppandet nu, för i år ligger jag faktiskt lite efter med det.

När vi var klara på stan körde vi bort till Rusta innan det bar av hemåt igen. Jag hade nämligen mitt sikte inställt på dom här prickiga muggarna som jag hört ska finnas där, och dessutom till det överkomliga priset av endast 10:-/ st. Men inte en endaste liten prickig mugg fanns det där idag. Och inte heller nån prickig servis eller ens nån stackars prickig ugnsform. Däremot hittade jag en prickig adventsljusstake, men trycket var fult på den så den ville jag minsann inte ha. :-(
Så nu undrar jag.... Vem är den ökända pricktjuven i Kristianstad? Och varför gör du såhär mot mig? Va??!!
Jag behöver ju min regelbundna påfyllning av prickar, och jag behöver den nu!!!

Alla tips som kan leda till gripande av pricktjuven mottages tacksamt och kommer givetvis belönas.

(Collage av Cel'Dara med bilder lånade från Rusta.)

8 kommentarer:

Helle sa...

Hej! Måste bara fråga.. Är det "fjällräven" liknande jackan du köpte? Den som finns i blått & svart oxå? Var nämligen in på Cubus idag & dottern blev sur för att jag inte kollade priset på jackan... Tänkte liksom inte på det... Iaf, så tänkte jag om du hade köpt den & vad den kostade :)

☆Cel'Dara☆ sa...

Jo det var den jag köpte, tror jag iaf!
Jag såg inte den i svart i och för sig, men i blått fanns den. Och så har den ju det där luddiga mysiga fodret i luvan, helt underbart. :-)
Ordinarie pris var 699:- så det var ju 349,50:- jag betalade idag. Som hittat med andra ord. :-)

Helle sa...

Tusen tack för svar :)

spiderchick sa...

haha så söt text =)

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Vilket jackfynd! : ) Och grönt är ju inte fel, ha ha.

Apropå prickar har ju Åhléns en del i samma stil - portionsformar, tekannor och lite till. Inte alls vad du söker månne. Men ändå.

☆Cel'Dara☆ sa...

Helle: Så lite så :-)

Spiderchick: Man tackar :-)

Jana: Jasså det tycker du? Hmm... varför är jag inte förvånad? Hihi! ;-P
Åhléns i Kristianstad har inte mycket i prickväg att bjuda på tyvärr.. Eller åtminstone inte muggar som jag ju helst vill ha. :-/

Tant Grön sa...

Hua för tidiga morgnar! Och jag som börjar jobbet kl 7, he, he, men detta gör mig inte till mer av en morgonmänniska för det. Jag behöver oxå ett par timmar på mig till att göra absolut ingenting, det värta jag vet är att stressa på morgonen. Eftersom jag tillfälligt (?) jobbar hemmifrån, har blivit förpassad från kontoret pga platsbrist, så kan jag äta frukost framför datorn i lugn och ro efter att barnen lämnats på dagis, och jag kan göra det i pyjamas!

Vad gäller dina prickar så ska jag höra med min moster som är bosatt i Kristianstad, eller var det Sölvesborg hon flyttade till? Nej nu blev jag förvirrad??? Måste genast undersöka saken. Hon bodde i Bromölla tills för nåt år sedan, men ryktet kanske går på byn så att säga, hon kan ha hört nåt, hi, hi. annars finns det fullt med prickar på Rusta här i stan, kan va lite långt att åka dock för ett par prickar, men det kanske är värt 40 mil, he, he.

Anonym sa...

Hahaha, det där var kul skrivet. Jag är oskyldig! ;)

Trist att inget av det du ville ha fanns. Då kan jag nog lika gärna sluta tänka på den där servisen. :S

Jag vill ha tag i rödprickiga saker nu och till bra pris. Har börjat samla lite smått på det. Köpte en fin rödprickig bricka på Åhléns i Fredags för 75 kr. :) Hojjta gärna om du vet flera rödprickiga ting. Har man tur kan man ju hitta på loppisar, det gjorde en vän till mig. Men dom vill hon ha själv.


Tack för tipset med butik, åker nog dit efter jul. Alltid kul att komma i väg och se lite nytt. Är oftast i Kristianstad och kikar. Ska ta en tur till Malmö med, där är det kul att springa rundor. :)


Ha det gott! /Malin