torsdag, november 27, 2008

Julinspiration

(Bild lånad från Sköna Hem)
Jag är inte världens julfreak och har aldrig varit. Det blir nog lätt så när man har vuxit upp med skilda föräldrar . Julen har ofta varit jobbig då man vart tvungen att bestämma sig för vem man ska vara hos och vem som ska bli besviken.
Har knappt julpyntat nånting alls innan jag och Sammi flyttade i hop. Men när jag började måla porslin för några år sen så föll det sig så att jag även målade en del tomtar. Inget märkligt i det i och för sig. För det är liksom mer eller mindre obligatoriskt att måla tomtar ifall man målar porslin, så är det bara.
I och med alla tomtarna jag har målat så har det liksom fallit sig så att jag börjat julpynta också. Men med måtta. Överpyntning gillar jag inte. Det går bra med julen så länge det inte blir för mycket liksom.
Men en sak jag inte kan få nog av är fina färger och saker som glittrar! Man kan bara inte låta bli att bli inspirerad av av den här samlingen julgranskulor, oavsett hur man känner inför julen.
Den rödvitrandiga vridna kulan (Första från vänster, andra raden uppe ifrån) är min favorit. Hade varit fint att hänga några såna i ett fönster tror jag. :-)
Klicka här i fall ni vill se priser och inköpsställen.

3 kommentarer:

Linnea sa...

åh jag gillar den gröna på första raden (den första kulan). Jag ser fram emot första advent, mysigt!

Maria sa...

Hej!
Jag gillar och har alltid gillat julen. Pyntar nog ganska mycket också, men inte överbelamrat. Gillar kulor och speciellt gamla som påminner om barndom och min farmor och farfars gamla kulor.
Hittade förrsten hit via någon annan blogg, vet inte om jag besökt dig förrut?!

☆Cel'Dara☆ sa...

Linnea: Önskar jag kunde säga detsamma om första advent, men just nu får jag bara panik över hur jag ska hinna städa, byta gardiner, pynta osv osv. Men, men... detblir nog bra när det blir färdigt! :-)

Maria: Jag tycker också bäst om dom som ser gamla ut. Min farmor & farfar hade alltid fina, höga silvergranar med gamla kulor. Så fina som i en saga. Varenda år stod jag där och kunde och titta på allt fint. Kundeliksom inte se mig mätt på det.
Sedärja.. där hittade jag ett mysigt minne med julen trots allt. :-)