fredag, november 28, 2008

Helt otippat..

...så blev det tre juliga inlägg på raken här nu. Men, men... jag bjuder på det! ;-P
Idag öppnade den nya inredningsbutiken Inreda här i stan. Givetvis gick jag dit direkt efter jobbet, jag har ju vart så nyfiken på vilken typ av inredningsbutik detta skulle bli så jag kunde inte hålla mig tills imorgon när jag är ledig.
Sortimentet bestod av en hel del från Sia, men det fanns även en del från Serholt (bra, bra!) och LOB Design.
Hur som helst, jag var bara tungen att ta en bild på den här fina granen (klickbar bild) som dom hade i butiken. Dom hade även en annan gran som var helt pyntad i rött, men jag gillade den här bättre. Det här är inte den stilen på gran som jag själv hade kunnat tänka mig att ha här hemma. Men i rätt hem är denna helt sagolikt vacker tycker jag. Jämte granen hade dom dukat ett jättefint bord. Tyvärr fanns det inte plats så att jag kunde få med hela dukningen på bild (stod och plåtade med mobilen så gott jag kunde), men ni får i alla fall en uppfattning av det när ni ser den här bilden (klickbar). Så himla fint!
Det hade varit roligt att kunna duka såhär fint nån gång. Men för det första så kostar det ju en halv förmögenhet att köpa allt det här pyntet. Och för det andra är det ytterst sällan vi bjuder på middag här hemma. Vi är ju inte några "kalasmänniskor" heller så det är inte alltid vi har nåt folk hembjudna ens när vi fyller år. Skönt att slippa såna bestyr tycker jag, fast lite trist också eftersom man då sällan får tillfälle att göra såna här fina dukningar. Men, men.. vi får väl slå på stort när vi gifter oss istället. Eller nåt! :-D

Inga kommentarer: