söndag, november 09, 2008

Helcrazy pysselprojekt

En Östersunds-tjej har tagit på sig ett fantastiskt kul och annorlunda broderiprojekt.
Hon ska nämligen brodera hela första världen i Mario Bros 1!
Till detta kommer det att gå åt 6 meter väv, och givetvis i ett enda stycke. Tänk bara vilket jobb att hålla reda på så mycket väv. (Jag blir trött i armarna bara jag tänker på det!)
Hon började brodera i början av september och nu i fredags hade hon redan kommit så långt som till en sjättedel av arbetet:


(Klickbar bild)

Jag älskar såna här galna pysselprojekt! Jag önskar att jag själv skulle kunna orka komma på och verkligen genomföra nåt sånt här. I väntan på ork och inspiration följer jag med spänning Elsa Maria's broderiprojekt.
Vill ni se mer fler av hennes tv-spelsbroderier kan ni kolla här.
(Bilderna är lånade härifrån.)

3 kommentarer:

Malla sa...

Helt galet om du frågar mig.
Slöseri på tyg..hahahha!!
Fast det är kul att nån orkar med sånna tokiga projekt! =)

☆Cel'Dara☆ sa...

Mallaco: Nää... det är inte slöseri! Jag tycker det är en fantastisk idé! :-)

Kotteby sa...

Hahahah.....
Vilken idé!

Jisses vad häftigt.