söndag, november 23, 2008

En ynklig stackare, det är jag det

Det är en mycket ynklig Cel'Dara som sitter här och bloggar idag.
Sent i går kväll lyckades jag böja på nacken på ett sätt som min nacke inte alls tycker om. Så jag började må illa och en stund senare började jag kräkas.
Det händer ibland att jag får så ont i nacken att jag börjar kräkas, och det är verkligen inte kul. När jag mår så dåligt kan jag inte ta min medicin, dels för att det känns onödigt då jag med största sannolikhet kommer spy upp den igen. Men också för att medicinen kan göra en illamående och illa mådde jag ju redan så det både räckte och blev över.
Fick nöja mig med en stekhet vetevärmare, men det funkade bra faktiskt. När man har sån där akut smärta så spänner man ju sig, och då gör det ju bara mer ont och så håller det på sådär. Men jag lyckades i alla fall bryta den cirkeln med hjälp av värmen och till slut lyckades jag somna också. Skönt!
Idag är jag trött och hängig, men magen och nacken mår i alla fall bättre. Dock fryser jag konstant.
Hoppas verkligen inte att jag håller på att bli sjuk nu också, för det har jag inte tid med. Ju närmare julen vi kommer desto mer blir att göra på jobbet. Fotokalendrar, julkort, förstoringar osv. Det är helt enkelt för mycket att göra nu för att det ska finnas nån "tid till att bli sjuk".

2 kommentarer:

Malla sa...

Å din stackare, det lät inget vidare det där. Kräkas helt plötsligt, inte bra!!!

Hopps du inte blir sjuk på kuppen!!!

Kryapådigkram!!!

☆Cel'Dara☆ sa...

Malla: Nej det är inget vidare. Håller både tummarna och stortårna för att jag ska hålla mig frisk iaf till efter jul!