torsdag, november 06, 2008

Draken Cel'Dara


Förr i tiden roade jag mig med att spruta eld ibland. Den här bilden togs nån gång under våren 2003. Någon står jämte mig och kollar så allt funkar som det ska, och tur är nog det. Kanske är det J... eller är det F? Den av dom som inte står där är i alla fall den som tog bilden.
Såhär i efterhand förstår jag verkligen inte hur jag vågade! Idag skulle jag aldrig nånsin göra om det.
Men jag minns kicken, och den något terapeutiska effekten det gav.
Jag minns att jag liksom brukade samla ihop alla mina bekymmer till en enda stor äcklig klump, och sen bara spy yr mig och elda upp alltihopa.
Som en drake.
Efteråt kände jag mig stark och tuff, som om jag kunde klara vad som helst.
Men det var då det.
Nu har jag funnit andra sätt, dock inte med hälsan (och frisyren!) som insats.

4 kommentarer:

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Vilken bild!
Jag har aldrig provat men skulle vilja göra det. Fast det verkar ju lite farligt...

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Jo det är ju en viss teknik med hur man sprutar ut lampoljan, så att det sprider sig bra och dessutom inte rinner över hela ansiktet. Och sen hade jag alltid mössa för säkerhets skull.
Sen får man ju passa sig så att man inte sväljer olja också för då kan man få kemisk lunginflammation har jag hört.
Jag svalde lite en gång o jag fick lite svårt att andas och sen blev jag lite kass i magen också.. hehe.. x-D

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Men örk! Jag har också hört talas om farorna ... lika bra att inse att man har blivit för gammal för sådant, ha ha!

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Haha, ja eller hur? Jag känner mig iaf på tok för gammal för sånt där!