söndag, november 02, 2008

Det där med tiden...

Sedan vi skruvade tillbaks klockan en timme har jag känt mig stressad varje dag efter jobbet. Det har känts som att jag inte hinner med nånting längre eftersom det blir mörkt så snabbt om kvällarna. För när det är beckmörkt ute så känns det ju som mitt i natten. Och mitt i natten kan man ju inte diska eller dammsuga, eller hur? Åtminstone inte om man bor i lägenhet som jag gör.
Konstigt nog så har jag dock dom senaste dagarna tyckt att klockan går för sakta. För jag är så himla trött så jag vill inget annat än att bara gå och lägga mig. Så jag slösurfar lite till, och lite till.. och lite till i väntan på att klockan ska bli läggdags. Tills klockan plötsligt är mitt i natten! Och då är jag pigg igen och kan inte somna. Typiskt!

4 kommentarer:

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Jag märker också av timman för en gångs skull. Fast jag tycker att det är positivt. Jag som är värsta nattugglan tror ju att klockan är mycket mer och plötsligt har jag hur mycket tid som helst. Och jag tycker att det är mysigt att gå på stan, i butiker, i mörkret.

Linnea sa...

Ja jag gillar inte mörkret på eftermiddagarna... usch vad trist det är. Som tur är så är det lite ljusare på morgonen iallafall ett tag till. Idag när vi gick ut på morgonrundan 7:20 var det en jättefin frostig soluppgång. Härligt! Tids nog blir det mörkt på morgonen också, så jag passar på att njuta!

/Linnea

Eva sa...

Svar:
Ja du får låna bilden om du länkar med mitt namn under den. :o))
Den passar här i din prickiga blogg.
/Eva

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Jo, jag är ju också nattuggla. Men jag blir ändå stressad. För när det är mörkt ute ska man liksom inte göra "nyttiga" grejer (typ städa och sånt). Det går bara inte. Eller så har jag helt enkelt bara dåliga ursäkter för att slippa göra allt sånt där som är så tråkigt. Hehe!

Linnea: Det där med ljuset på tidiga morgnar missar ju jag eftersom jag aldrig stiger upp före kl 10:00(börjar jobba kl 12:00 ju). Så för mig är det ju i princip mörkt dygnet runt på vintern. :-/