onsdag, november 12, 2008

Ajja bajja!


(Foto: Cel'Dara)
När folk snor andras bilder på nätet. Då blir jag sur.
Om man vill låna en bild från en annans blogg och lägga på sin egen till exempel, då tycker jag det hör till god ton att man frågar först ifall det är ok att man lånar bilden.
Jag vill i alla fall gärna veta vad det blir av mina bilder.
Visst, jag kan klistra en fet logga över alla mina bilder här på bloggen så att ingen kommer att vilja låna dom.
Men hur snyggt är det då?
Nej.. fy för tjyvande. Det gillas icke!

2 kommentarer:

Malla sa...

Håller med!
Har sett att folk lånat bilder nån gång och då länkat till min blogg, det är mer ok än att bara ta bilerna utan att fråga. Men du har helt rätt, fråga först så blir det ju sällan ett problem!!!

pysselpralinen sa...

Jag håller med.
Men det finns ju puckon överallt, såväl i lunchrummet som i bloggvärlden.
Min ilska över puckokommentaren om min mat har lagt sig nu, fast idag fick jag höra att en kollega hade fått någon liknande kommentar om sin mat av samma person. Då blev jag lite ilsk igen. Temperament som ett fullblod! Jajemen!

Fin prickig bakgrund du har förresten tjejen! ;-)