lördag, oktober 25, 2008

We are the robots

(Collage av Cel'Dara med bilder lånade från Miss Juniversum och Omm Design)

Eftersom jag är svag för gamla plåtleksaker över huvud taget kan jag ju inte låta bli att bli förälskad i dom här robotarna som man hittar lite varstans på nätet nuförtiden. Fantastiskt fina på alla sätt och vis, både färgerna och formerna tilltalar mig.
Och så är ju plåt ett så mycket snyggare material än plast. Åtminstone på leksaker.
Funderar allvarligt på att börja samla på såna här. Men frågan är väl mest; vart ska man börja? Det finns ju en del att välja på och alla är ju fina på sitt vis.
När jag visade dom för Sammi så sa han att han också har funderat på att börja samla på såna. Så det är väl bara till att sätta igång nu då antar jag. :-)
Vi var nog ekorrar i våra förra liv, för vi är ena riktiga samlare båda två. Vilket inte är helt lätt när man bor i en tvåa kan ju tilläggas.

På tal om robotar, minns ni Kraftwerk's gamla klassiker "We are the Robots"? Jag hittade den i en lite annorlunda version ikväll. Eller jag har i alla fall inte hört den såhär förut. Men så har jag ju i och för sig aldrig vart nåt större fan av Kraftwerk heller.
Hard act 2 Follow and dj timo, sweden - "We are the Robots"

Inga kommentarer: