lördag, oktober 18, 2008

Vilken show!

Eva Eastwood's spelning igår var helt fantastisk, som vanligt!
Dock var det lite annorlunda publik denna gång då det var dansbandskväll igår. Så många i publiken hade nog egentligen kommit för dansbandets skull som skulle spela efter Eva. Men en och annan rockabilly-entusiast förutom oss själva såg man ju i publiken. :-)
Hon spelade såklart mycket låtar från nya skivan och det var riktigt bra. Och sen på slutet drog hon igenom alla dom bästa svenska låtarna i ett medley. Coolt!
Ni som gillar Eva men aldrig hört henne live, gör det! Vissa artister låter bättre på skiva men det gör inte hon. Den nya skivan låter rätt tam egentligen (har lyssnat på den hela förmiddan idag). Men när hon kör låtarna live är det ett jäkla ös! Jag vill bara dansa lossför allt vad jag är värd! Men jag är ju en sån tönt som vägrar dansa nykter och som dessutom har i princip obefintlig taktkänsla. Och eftersom jag inte dricker alkohol längre så blir det ju aldrig nåt dansa av lixom. Men, men.. Hur som helst!
Efter spelningen igår signerade hon skivor och när hon fick syn på mig och Sammi så brast hon ut med nåt i stil med: "Oj, här kommer ju två häftigt klädda!"
Haha! Jag antar att hon mest syftade på Sammi egentligen, men lite kul var det allt ändå. :-)
Den inramade bilden signerade Eva sist vi kollade på henne för 2 år sen. Jag gillar den bilden jättemycket eftersom den ser sådär lite gammeldags ut så den får alltid stå framme på radiogrammofonen. :-)
(Foto: Cel'Dara)

Inga kommentarer: