torsdag, oktober 30, 2008

Vad är grejen med rostfritt?

Jag blir så jädra trött på alla prylar som det står rostfritt stål på. För det är banne mig inte rostfritt! Snarare "rostfritt" i så fall. "Rostfritt" som i att det inte rostar direkt, men sen gör det det. Förr eller senare rostar alla såna prylar.
Jag har till exempel ett rostfritt diskställ. Det har börjat rosta. (Ok, det har tagit några år. Men nu har det börjat rosta.)
När vi flyttade hit köpte jag en rostfri tvålpump till badrummet. Knappt en vecka tog det, och sen började det rosta. (Men visst, när man handlar billigt på Jysk kan man kanske inte vänta sig bättre?)
Vi har rostfria bestick och kökksknivar, både av billigare och lite dyrare fabrikat. Men dom rostar ta mig tusan dom också!
Vad är grejen med rostfritt egentligen? Jag fattar verkligen inte...

4 kommentarer:

Ida sa...

Jag har också funderat på det!

Fick dock ett svar av någon kloking när jag gnällde över min rostande tvålpump: "det är inte rost, det är en beläggning som går att tvätta bort"

frågan är VAD det är :P

Anonym sa...

Ja vi ska på utställningen imorgon söndag. Vi kommer väl kommer till ringen med IG ca halv 10 eller strax innan förhoppningsvis. Jag har med mig Beckham då om du vill hälsa på honom och mig! =) Och sen kommer Beckans uppfödare vara där med flera hundar! Det är 19 IGs som ska ställas så det är bara till att njuta imorgon!
/LInnea

Anonym sa...

Det funkar bara att posta när jag väljer "anonym" - märkligt!?

/Linnea igen

Dilldall-Nina sa...

Støtter deg på dettemed rostfritt. Oppskrytt materiale. Sender deg en utfordring. Du finner formularet på bloggen min - Tallet er 4.
God helg, Cel´dara ;0).