lördag, oktober 11, 2008

Tatueringsdrömmar

Varenda gång jag har varit och tatuerat mig så tycker jag först att det har vart jobbigt och tänker att det lär nog dröja innan jag sätter mig där i stolen igen. Denna gången var det extra jobbigt eftersom vissa ställen kördes för tredje gången, och det är inget vidare trevligt kan jag tala om. :-/
Men sen några dagar senare är alla såna tankar som bortblåsta och så börjar jag fundera på vad det ska bli nästa gång! Haha! Vaddå minne som en guldfisk??!
Jag har länge tänkt att en häxa i pinup-stil skulle bli min nästa tatuering efter att mina cover ups blivit klara.
Men nu har jag nog ångrat mig. För när jag tittade runt på Flickr idag hittade jag en massa coola tatueringar med pysseltema! :-)
Så nu tänker jag att nästa grej får vara en blandning av alla dessa bilderna. Jag vill ha trådrullar, knappar, en storksax, en nåldyna, ett garnnystan med stickor, ett måttband och såklart en fin symaskin. Men vart sjutton ska jag få plats med allt detta? Ska jag försöka klämma in det på vänster överarm som ännu är orörd, eller ska dom få vara på ryggen istället? Men på ryggen kan jag ju inte beundra dom varje dag. Fast samtidigt vill man ju spara armarna till det allra finaste man bara kan komma på. Och tänk om man kommer på nåt finare sen och så har man liksom "slösat" en hel arm på detta.
Hur som helst så har jag gott om tid att fundera på det, för det lär dröja innan jag har sparat ihop till nåt såhär stort projekt. För först och främst måste jag köpa en ny kamera. First thing's first med andra ord...
(Collage av Cel'Dara med bilder från Flickr.)

12 kommentarer:

LInnea sa...

Iiiii vad roligt du är... haha jag har aldrig sett såna tatueringar innan och då har jag sett MÅNGA... hehe jätteroliga och såklart i old school stil. Var tatuerar du dig föresten? Min sambo har nyss bokat tid i helsingborg... de hade tid i maj!!!!

☆Cel'Dara☆ sa...

Linnea: Jag går till Nikke på Black Magic (http://www.blackmagictattoo.com/)här i stan.
Jag har tidigare gått till två andra som båda gjorde riktigt usla arbeten på mig. Tydligen har jag särdeles tunn och ömtålig hud som man får köra ganska försiktigt på. Hittills är det bara Nikke som klarat av att göra det på mig så ifall han lägger av lär jag inte våga gå till nån annan. :-O
Men var inte din bror tatuerare? Varför tatuerar han inte din sambo i så fall?

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Tuffa tatueringar! De gillade jag! : D

Jag har tänkt att boka tid hur länge som helst. Det var hundra år sedan förra gången (och det var just hos Nikke). Jag skall höra med Evil Twins i Helsingborg. Nära och bra och med mycket gott rykte!

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Jo jag har också hört bara gott om Evil Twins. Likaså Eyescream i Ystad, men det är kanske lite väl långt att åka i och för sig..?
Vad är det för grejer du har nu förresten? Har du inga bilder? Nu blev jag ju nyfiken! :-)

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Svar:
Ja det är många som har frågat mig vad det egentligen betyder. Jag är mycket intresserad av religion, och av wicca i synnerhet, men gillar inte riktigt att blogga om min tro. Men KirkeMandragora bara kom till mig när jag läste just om wicca för massa år sedan. Ett tag kallade jag mig nästan för wiccan ... men jag vet inte. Det är det som känns mest rätt men det är ganska ensamt liksom. Men andra placerar mig i det "facket" vilket fall som. : ) Det hade ju underlättat om man plötsligt fick en vision av madonnan eller något. Den kristna smörjan är åtminstone något som folk kan relatera till. Är du solitär eller med i ett coven eller vad det heter? ; )

Dilldall-Nina sa...

Jeg er i utgangspunktet ikke noen tatoveringsberte - men om jeg skulle uttale meg - noe jeg egentlig ikke bør - siden jeg ikke har greie på dette - men disse pysseltatoveringene var faktisk ganske søte - og veldig originale. Jentete. (altså typ flickiga). Jeg skjønner ikke greia med disse ulvene jeg synes 50 % av alle med tattiser har.

Jeg har vært hos akupunktør 2 ganger i mitt liv - og HATA det. Orker ikke tenke på hva du har vært igjennom. Tar heller en barnefødsel til tror jeg - om jeg fikk velge.

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Men jag såg ju inte att du hade skrivit här, ha ha!

Jag har en svart drake på vänster överarm (eller liksom nere på axeln snarare kanske). Den gjorde jag hos Stefan i Sölvesborg när jag var 16 och den ser ju ut därefter ... men den är väldigt liten med dagens mått mätt. Jag hoppas att de på Evil Twins kan hitta på något annat över den. Jag vill ha en half sleeve. : ) När jag var 18 var jag hos Nikke och gjorde en ... tja ... svart sol kan man väl säga, på höger skulderblad, och den är väl helt okej. Men båda tatueringarna var ju något jag valde från motiven i pärmarna liksom. På den tiden visste man ju inte bättre! : ( Eventuella bilder kommer när jag fixar till vänsterarmen!

☆Cel'Dara☆ sa...

Dilldall-Nina: Jag har gått på akupunktur många gånger (för min whiplash) och jag tyckte det knappt kändes. Men föda barn! Aj aj aj... jag blir svimfärdig bara jag tänker på det! Jag är vansinnigt rädd för det. Då tatuerar jag hellre mig över hela kroppen och tar akupuntur, samtidigt till och med! Haha!

Jana: Såg att jag skrivit här..? Nu hängde jag inte med.
Hur som helst.. cover ups är ju aldrig enkelt liksom. Och det går aldrig att täcka över helt och hållet. Tänk dig för både en och två gånger. Nikke ville helst försöka korrigera mina körsbär istället för att köra över dom med rosorna, men jag var ledsen och bitter och ville bara bli kvitt dom. Trodde inte det fanns ett enda sätt att få det att se vettigt ut. Men kanske att jag borde lyssnat på honom igen.
För även om jag älskar mina rosor som jag har nu så ser jag ju ändå fortfarande delar av det gamla.
Din drake går kanske att bygga på lite istället? Och lägga lite annat runt omkring eller nåt?

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Ja tatueraren får säga vad han kan göra. Jag är öppen för förslag! Om det går att göra draken finare och bygga ut runt omkring är det bara kul för det är ändå min första tatuering. Blir det en cover up är det väldigt okej. Men syns den gamla även om det är svart ovanpå? Min svarta drake är ju knappast svart längre utan luddigt ljussvart med vaga konturer och så! : P

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Nej kör man över med svart så lär det ju inte synas nåt. Kanske från sidan i så fall att man ser kontuererna från det gamla. Jag har till exempel ett pentagram på höger överarm som är väldigt ärrat så det står liksom ut mycket. Hade man fått för sig att köra över det så hade det alltid synts ändå ju.

Malla sa...

Herre vilka fina tatueringar!!!
Nu blev jag sugen på en pysslig tatuering jag med.=) Åh, vad det är fint med tatueringar i huvudtaget. Sambon försöker hitta den rätta pinuppan att ha på underarmen och själv vill jag ha en text där.
Svåra val men nu är jag dödligtsugen på en så här i stället. Pysseltatto=)
Fast jag har inte råd att tatuera mig nu så...
Men drömma kan jag ju alltid göra!

ingegerd sa...

det va fina tatueringar!!Man blir lite sugen,själv har jag två!Väntar med den tredje tills jag har lite pengar+ hittat den tatuerare som kan göra marilyn monroe på mig!!Ha det gött!!=)(jag kanske skulle göra någon med pyssel..haha,man få ju lite mer smak!)