måndag, oktober 20, 2008

Stressande stresshantering

Tack alla som kommenterade på det förra inlägget. Jag som är världens veligaste behöver verkligen lite feedback ibland. Så nu är ordningen återställd och dom gamla vanliga prickarna är tillbaks på bloggen igen.
Men jag är väldigt förtjust i ugglorna.. så vem vet, dom dyker kanske upp igen nån gång? :-)

Ikväll har jag och Kusin B varit på en föreläsning om stresshantering. Vi hade hoppats på lite tips och råd om hur man lättare ska kunna hantera stress.
Men tji fick vi! Föreläsaren ( som sa sig även vara livscoach om jag inte minns fel) gjorde oss snarare ännu mer stressade än vad vi redan var när vi kom dit.
Ja, jag är medveten om hur sjukt det låter men det var faktiskt så.
Hon pratade så otroligt sakta, och hon tog så långa pauser i snacket hela tiden och pillade och hade sig med sina papper så mycket så man blev alldeles nervös. Jag kände riktigt hur jag bara ville gå fram och ruska om henne och be henne rappa på litegrann!
Och när man ställde frågor på det hon pratade om så kunde hon inte svara på nånting nästan. Inte dom enklaste av frågor kunde hon besvara. För då så antingen förstod hon inte frågan och bara flummade iväg med nåt otydligt svar. Eller så ville hon att man skulle boka en tid med henne för att få hjälp med det. Jo men eller hur??!
Hon imponerade inte alls på mig och jag skulle inte boka en tid för konsultation hos henne ens om det var gratis faktiskt.
Det kan låta som att jag dömer henne hårt kanske. Men det var faktiskt inget bra alls med den här föreläsningen och jag är så besviken. Och just det något absurda faktumet att man faktiskt blev ännu mer stressad bara av av tvingas lyssna på henne i nästan 1 timme och 45 minuter. Det blir ju bara för mycket då.
I såna här lägen är det verkligen synd att man är så pass väluppfostrad som man ändå är. För annars hade jag inte bangat för att gå hem i pausen alltså.

11 kommentarer:

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Svar:
Mja. Det var faktiskt ytterligare en sak med beställningen ... linsförpackningarna var öppna, eller ostängda kanske, och det är inte okej! Och telefonsamtalet var jättekonstigt!

Jag hade fått krupp på föreläsaren. Kände din frustration bara av att läsa inlägget, ha ha! Bloggen är himla fin nu!

Bettan sa...

Du dömer henne absolut inte för hårt! Nu efteråt fattar jag faktiskt inte varför vi inte gick i pausen. Råkar jag nånsinn ut för detta igen (hemska tanke) så tänker jag banne mig dra därifrån!

LInnea sa...

Klart ni skulle gått i pausen om det inte gav något. Det har jag gjort flera gånger. Livet är liksom för kort för att slarvas bort på något som man inte gillar och som man faktiskt kan välja bort. =) Det är mitt råd... prioritera och stå för det --> minskad stress.

☆Cel'Dara☆ sa...

Linnea: Jag önskar verkligen att jag kunde göra som du och prioritera och stå för det. Men jag har väldigt svårt att säga nej. Och det tar verkligen energi, plus att man blir väldigt stressad när man lovar en massa som man egentligen inte vill. :-/

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Svar:
Javisst är den! Enligt youtube är det en lemur. Jag tycker att det är ett spökdjur. Skitsamma! : D

Malla sa...

HIhi, ja det lät inget vidare. Synd för annars kan det ge så himla mkt (om man går till en riktig människa som talar i normalt läge och inte mesar och har sig.)
=)

pysselpralinen sa...

Åh vad pinsamt det är när någon så uppenbart inte vet vad hon/han talar om, eller inte har tillräckligt att säga så hon måste draaa ut på det. Kanske fick hon betalt per minut för föredraget.
Det finns väldigt många självutnämnda knäppbollar där ute som säger sig kunna både det ena o andra om hälsa. Tyvärr är det ju svårt att veta innan om de kan sin sak, man räknar ju liksom med att folk som ställer sig och håller föredrag faktiskt har nåt att säga.

Prickar e ju oxå fint. ;-)

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Missade din lilla "personlighetsbloggkris" när du tänkte byta bakgrund! ;) Gillar prickarna men ugglorna var verkligen supersöta de med, tycker absolut att du kan köra på dem oxå! Din blogg är så himlans fin, inspirernade och färgglad :)

☆Cel'Dara☆ sa...

Pysselpralinen: Vet du vad det värsta var då? Att detta var hennes andra föreläsning av fyra! Förra veckan hade hon om sorgbearbetning (tror jag det var) och nästa vecka ska det vara om hur man kan lära sig att tänka sig till ett bättre liv med hjälp av KBT (som ju är så himla poppis nu). Och den sista kommer jag inte ihåg vad den skulle handla om.
Men i alla fall. Det var folk på denna föreläsningen i går som hade vart på den förra och som hade bestämt sig för att gå på alla fyra! Vilka idioter rent ut sagt. Ger sina pengar till nån som bara står o svammlar en massa nonsens. Skrämmande.. :-/

Rosa Hemmet: Först och främst, tack så hemskt mycket för komplimangen om bloggen! Vad roligt att man kan inspirera. Själv blir jag väldigt inspirerad av din blogg också. :-)
Och nu vettitusan hur jag ska göra med bakgrunden när det var flera som gillade ugglorna också. Ahh! Varför ska man vara så velig jämt?!

LInnea sa...

Ja det är svårt, speciellt när det är människor man är vän med eller så. det är lättare på jobbet. Och jag är inte alltid bra på det där själv. Jag har ex en kompis som aldrig varit hundvakt åt mig, fast jag har haft hennes hund tusen gånger... t o m flera dagar i sträck, ändå ställer jag upp varje gång hon frågar, om jag kan. men man ska vara snäll mot sig själv också och inte låta sig "utnyttjas" utan att få något tillbaka, sk energi-tjuvar. Jag brukar tänka så här ibland,,, att livet är faktiskt för kort för att.... Är du med! Stå på dig, det är du värd - du verkar vara en jättehärlig person! =)

Tjohalias blogg om inredning sa...

Vad synd att det inte var mer givande.

Svar: Lovar att berätta mer om samarbetet så fort jag kan!
Kram Sandra