torsdag, oktober 09, 2008

Snart klar med första

På pysselkvällen med hemma hos Kusin C igår så hann jag rätt långt med min stickning. Jag har börjat ta in nu (tusen tack Kusin B för hjälpen med stickmatten, jag hade aldrig rett ut det annars!) och ska snart avsluta och sy ihop. Sen ska jag göra en till likadan.
Fortfarande inga gissningar på vad det ska bli? ;-)
Ok då.. jag säger väl då. Det ska bli tovade innetofflor. Hur det ska se ut när dom är klara kan ni se här på Kusin B's pysselblogg. Coolt, eller hur? :-)
Jag har tvättid imorgon så jag hoppas jag ska hinna tova åtminstone den första tofflan då, för jag orkar nog inte vänta tills båda är klara. Spännande! :-)

4 kommentarer:

Susanne sa...

Härlig blogg! Jag kommer APSELUT tillbaka!

Therese sa...

...hmmm, spännande kommer tillbaks för att spana, vad för vackert det blir.

Själv har jag lagt ned min stickning, då någon vandal bitit av toppen på stickan !

//Therese

Susanne sa...

Men vad FIN! Egna idéer är ju guld värda. Jag gillar egentligen inte mallar och mönster för man blir lite... "låst". Men det är ju aldrig fel att "sno" en idé. Jag tycker Din moopy var superfin! Heja!

Pjöller maja sa...

en mössa då?