onsdag, oktober 29, 2008

Sjunger på sista versen

Min trogna följeslagare sen december 2005, Fujifilm Finepix F10, sjunger nog faktiskt på sista versen nu.
Han har krånglat ett par månader, och ett tag såg det ut som att han faktiskt hade kryat på sig. Men nej... så var det inte. Idag mår han sämre än nånsin.
Det verkade först som att han hade börjat kryptera bildfilerna för så fort jag försökte föra över till datorn så hängde sig hela datorn. Efter en jädrans massa joxande och trixande och en helt gäng svordomar och stamp i golvet lyckades jag till slut få över filerna i alla fall.
Men nu blir det nog inte mer.
När jag fick honom kostade han ca 4500:-, men idag är han inte ens värd tusenlappen skulle jag tro. Även om han fungerade som han skulle. (Det är helt sjukt vad snabbt det går framåt på kameramarknaden.)
3730 bilder har jag hunnit ta med den arma stackarn, så jag får väl låta honom kasta in handduken nu.

Men nu väntar tuffa beslut. Jag kan inte tänka mig att vara utan kamera en endaste dag, så jag måste bestämma mig snabbt för vad jag ska köpa nu.
Ska jag slå till och beställa en Canon Eos 450D (som jag gått och tänkt på ett bra tag) så måste jag ta mig i kragen och bestämma mig för vilket objektiv jag ska köpa till.
Men....Ahhh! Jag har sån beslutsångest!
Måste rådfråga min chef imorgon.
Det jobbigaste är att jag hade ju liksom inte räknat med att jag skulle behöva skrota F10:an riktigt ännu. Hade hoppats jag skulle kunna ha båda samtidigt. Ibland känns det ju jobbigt att släpa med sig en systemkamera liksom. Då är det bra med en liten kompakt.
Men jag vill inte köpa en kompaktkamera nu, jag vill ju ha en system!
Måste tänka, måste bestämma mig... Jag vill beställa imorgon. Så har jag den kanske redan på måndag om jag har tur! :-)

Inga kommentarer: