lördag, oktober 04, 2008

Shoppat finfina höstgrejer

Eftersom Sammi skulle ut och panga i skogen (m.a.o spela paintball) med sina kompisar idag tog jag tillfället i akt att ta tåget till Kristianstad för att shoppa lite för mig själv. Det är jättelängesen jag åkte iväg och shoppade själv så det var kul att komma iväg idag. Jag får mer gjort när jag shoppar själv. Jag har svårt att tänka när det är andra folk med. Och då slutar det med att jag inte köper så mycket eftersom jag blir osäker och inte kan bestämma mig. Vilket i och för sig kan vara bra, för plånboken om inte annat!

Den härligt gröna kudden från Hemtex fick äntligen följa med mig hem. När den kom till "mitt" Hemtex här i stan hann jag aldrig köpa den, men idag hittade jag den nersatt till 149:- så då blev jag extra glad såklart. Nu ångrar jag att jag inte köpte en till för den passar ju himla bra till soffan och mina gamla bruna kuddar!

Jag hade tänkt köpa en duk att ha under mina älskade orangea lyktor (som är gamla Pärlan-lyktor från Reijmyre, alltså inte Ikeas billiga kopior!) så att bordet inte skulle bli skavt. Men så hittade jag dom här fiffiga filtunderläggen på Village istället. Både snygga och smarta, och så ser man fortfarande det fina bordet också. Och så kostade dom bara 10:-/st också så då var det såklart ännu bättre. Jag är så nöjd med dom!
Och dom gröna lyktorna köpte jag också på Village. Jag har längtat efter dom ett tag nu, så dom högg jag utan att tveka idag. Och då var jag ju tvungen att köpa orangea underlägg till dom såklart. Det ser nog lite too much ut att ha alla lyktorna på det här lilla bordet samtidigt. Så det får nog bli att jag har tre åt gången istället. Det är ju kul att ha lite att byta med också! :-)

Och så fyndade jag en stor duk med äppel och päron på för bara 59:- på Hemtex. Den ska jag göra bl.a. kuddfodral av. Passar ju bra ihop med mina gamla kuddar. :-)
Funderar på att köpa en till sån här duk och göra gardiner av... Men det kan kanske bli lite väl bra matchat.. ska fundera lite på det först. Det kommer bli en stor bit över när jag har gjort kuddfodralen så jag har tänkt att jag ska provhänga den biten vid fönstret först och se hur det ser ut.

Och snacka om att jag hade tur idag förresten! Jag hade bestämt mig för att köpa en meter av detta Uppsala-tyget på Åhléns som kostar 99:-/metern. Men precis innan jag skulle klippa min meter så hittade jag en stuvbit på 95 cm för 54:-. Så då tog jag ju såklart den istället, för dom där sista 5 centimetrarna behövde jag ju ändå inte. :-)
Nu återstår bara att se vad det ska bli av det fina tyget. Jag hade först tänkt mig kuddfodral.. men nu funderar jag på att göra en tygtavla eller nåt istället. Det är så himla snyggt så jag vill behålla det så stort som möjligt. Frågan är bara var tygtavlan ska få hänga i så fall... Hmm... Vi får se vad det blir!
Fina svampburken och servetterna köpte jag också på Åhléns. Jag har redan en kökshandduk med det mönstret och jag tycker så mycket om den så jag hade tänkt köpa det tyget idag. Men det är gråsvart botten på metervaran (på handduken är det vit) så jag tyckte det var lite väl dystert att ha i inredningen här hos oss. Fast jag vet inte... nästa gång jag far dit så köper jag nog en bit ialla fall. Alltid går det ju att använda till nåt! :-)
(Foto:Cel'Dara)

4 kommentarer:

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Å så mycket härlig shopping! : D Och du fick din svampburk också!

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Ja äntligen har jag fått min efterlängtade svampburk. Jag fick allt behärska mig annars hade jag nog köpt en till! :-D

Briggs lekehus sa...

For noen fine ting du har funnet!! Likte stoffet til putene dine:-)

Malla sa...

Vad fina grejer du hittat!!!!
Är exakt som du, går gärna själv på stan så att man kan koncentrera sig ordentligt och få allt gjort!

Gillar de gröna lyktorna och svampburken lite extra!!!

Ha en mysig söndag!