torsdag, oktober 02, 2008

Mer testat

Som om det inte vore nog med elände så har jag dessutom börjat få ont i halsen till råga på allt.
Tur i alla fall att jag har två nya tesorter att kurera mig med. :-)
Choklad/Chili och Blåbär/Vanilj. Båda kommer från Aromia som är en nätbutik som jag verkligen kan rekommendera. Jag beställde två påsar kaffe och en påse te därifrån i måndags kväll och igår kom dom i brevlådan. Dessutom fick jag blåbär/vanilj-teet som provpåse på köpet. Schysst!
Jag och Kusin B testade båda sorterna igår och choklad/chili var utan tvekan godast. Ett riktigt smakrikt te och som var ganska mörkt, det såg nästan ut som man hade hällt kaffe i koppen. Inte mycket chilismak, men lite pepprig eftersmak kände man ju.
Blåbär/vanilj var helt ok, men ingen smaksensation direkt då det kändes rätt svagt. Men det kan i och för sig bero på att vi testade choklad/chili först, så då kan kanske vad som helst kännas lite trist i jämförelse.
Dom två kaffesorterna (After Eight och Kahlua) som jag också beställde har dock inte testats ännu. Kusin B dricker nämligen inte kaffe, och det är ju inget kul att koka bara till sig själv. Så jag och Sammi får testa dom i helgen istället. :-)

6 kommentarer:

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Kaffesorterna verkar väldigt goda och även teet med choklad & chili. Hellre teprovning än vinprovning tycker jag! : )

Och det där mönstret på Åhléns med svampar känner jag mycket väl till. Det är himla fint!

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Håller helt med dig angående teprovning. Kan iofs bero på att jag inte dricker alkhol över huvud taget.. men, men! ;-P
Jag kan inte släppa svampmönstret sen jag köpte en sån kökshandduk för ett tag sen. Stod och höll i en sån fin teburk också men köpte aldrig den. Ack vad jag ångrar mig! :-(

Pjöller maja sa...

grattis! du vann kökshanduks tävlingen, maejla din adress så kömm he nå me posten ;)

☆Cel'Dara☆ sa...

Pjöllermaja: Tjohooo! Vad kul! Nu känner jag mig genast lite piggare. :-)

ingegerd sa...

jag har precis beställt från aromia,bla blåbär,var lite sugen på chili men det fick va,men det låter som det få bli det nästa gång!just nu dricker jag te med äppelkaka smak som är helt ok!(aromia)ha det gott!

☆Cel'Dara☆ sa...

Ingegerd: Jag håller utkik på din blogg efter recension snart då! :-)