söndag, oktober 12, 2008

Lagom är bäst


Jag har fortfarande inte släppt det här med ugglorna.
Nu har jag hittat fina ugglemönster från Lagom Design, som till exempel detta här till vänster. Det är Kelly Hyatt som har designat mönstret och det finns att köpa både på presentpapper, kort och tygpåsar. Jag har ju dille på tygpåsar nu också, så en sån hade minsann inte suttit fel. :-)

Men även Hanna Werning har en hel del fina mönster representerade på Lagom Design. Som det här kurbitsinspirerade till exempel, som ingår i en serie mönster som hon kallar Opoponax. Riktigt snyggt!
Hanna Werning har minsann många järn i elden. Hon har bland annat designat mönster för Anna Sui's vår och sommarkollektion '08, hennes populära serie med muggar m.m. för Rörstrand har precis kommit i ännu en färg (brunt), och nu har hon designat ännu en tapetkollektion (London) för Boråstapeter. Kreativiteten verkar bara spruta ur denna människa! Hur tusan bär hon sig åt?

2 kommentarer:

Dilldall-Nina sa...

Lagom Design - takk for linken.... så mye kul design. Uglene du har lagt ut bildet av var de desidert fineste.

Da jeg var yngre sparte jeg på ugler - hadde masser - før jeg leverte de til et loppis. Jeg har vært maksimalist - minimalist - maksimalist - minimalist...sånn annenhver gang. Nå prøver jeg å finne en middelvei. Angrer selvfølgelig på en del jeg har kvittet meg med i løpet av årenes løp. Blant annet ga jeg bort en stor samling russiske dukker...jaja.

☆Cel'Dara☆ sa...

Dilldall-Nina: Jag lär nog aldrig bli nån minimalist, jag är alldeles för glad i fina saker!
Och mitt hjärta bara skriker när du jag läser att du gett bort en samling ryska dockor.. Det fördtår jag att du ångrar! :-(