fredag, oktober 10, 2008

Ika i Rutan goes Disco

Jag vet inte riktigt hur det gick till. Men plötsligt fann jag mig själv sittandes jämte Sammi i soffan nu ikväll. Inget märkligt i det i och för sig. Verkligen inte. Men (håll i er nu!) vi tittade på Idol.
Det var dumt gjort av mig. För jag kan liksom inte låta bli att reta upp mig så hemskt på dom som sjunger falskt, juryn som säger korkade saker osv osv. Jag klarar bara inte av det.
Men det kändes rätt bra till en början.
Loulou är ju hur cool som helst även om hon inte sjöng nåt vidare idag.
Och jag gillar Alice faktiskt för ibland låter hon lite som Robyn kan jag tycka. Annars är hon lite för sockersöt för mig.. men ändå.
Men Lars alltså... shit vad nervös jag blev av att lyssna på honom! Man satt liksom hela tiden och väntade på att det skulle gå åt helvete, och ibland lät det verkligen helt åt helvete. Och inte så sådär skönt Håkan-åt-helvete utan mest bara åt-helvete-helvete. Usch.. det var en pärs minsann.
Men allra värst var ändå Sepideh. Vad är grejen med den där skumma basrösten hon kör ibland? Och det konstiga uttalet på vissa ord. Det kändes lite som Ika i Rutan goes disco... Inte bra med andra ord. Inte bra alls. Inget ont om Ika för den sakens skull, för jag älskar verkligen Ika. Men Ika platsar inte Idol. Så är det bara.

Inga kommentarer: