söndag, oktober 05, 2008

Fullspäckad helg

Oj oj... Det här har varit en minst sagt fullspäckad helg. Jag är helt slut och känner mig inte ett dugg utvilad inför att gå till jobbet igen imorgon.

Det började redan i fredags då det blev en snabb middag när jag kom hem från jobbet vid 18:30. Och sen bar det av till bilkyrkogården på Kyrkö mosse (utanför Ryd) där vi gick en runda och kollade på bilarna som nu hade blivit både ljus- och ljudsatta. Några enstaka bilder och mer om detta hittar ni på min bilddagbok. (Klicka bara på bilden så bläddrar du vidare till nästa osv. )

Sen var jag ju iväg och shoppade på dagen igår.
Och på kvällen var det Kulturnatt här i Karlshamn så då gick vi en runda på stan med Kusin B och hennes kille. Kvällen avslutades här hemma med te för oss tjejer och en varsin öl till killarna. Väldigt stereotypt, eller hur? ;-P

Idag gick vi upp rättså tidigt och åkte till Kristianstad för att gå på Antik- och Samlarmarknad på Sommarlust (Folkets Park). Sammi köpte en jättefin gammal sodasifon i röd metallic. Verkligen snygg och i fint skick var den också.
Själv köpte jag en liten karamell i muranoglas till min karamellsamling.
Efter markanden tog vi en runda bort till Duka Outlet och Rusta.
På Duka Outlet hittade vi billiga patroner till sodasifonen så det var vi ju tvunga att köpa för vi var spända på att se i fall sifonen alls fungerade. Och det gjorde den. Sammi testade den när vi kom hem och jädrar vilket tryck det var i den! Han provsprutade i vasken och det blev sånt tryck så det lät nästan som han sprutade med en högstryckstvätt eller nåt. Haha! Jag fattar verkligen inte hur man ska kunna spruta ner i ett glas med den, det lär ju spruta på alla håll och kanter! :-D
Men hur som helst så lär vi inte använda denna ändå för den var inte helt fräsch inuti så vi kommer bara ha den som en snygg prydnad istället. Kanske att vi köper en ny istället ifall vi vill ha en att använda.
Vi har även hunnit med att hälsa på min farfar idag och sen åkte han med oss till MoLa auktioner där det var visning inför auktionen som ska vara imorgon. Där fanns ett par objekt som kändes intressanta faktiskt.. så imorgon åker vi nog dit och bjuder på några stycken. Eller rättare sagt; vi åker dit och Sammi bjuder. Jag är för feg och velig för att buda på riktig auktion. Men Tradera är jag en riktigt jäkel på faktiskt! >;-)

Väl hemma däckade jag på soffan ett par timmar så det blev sen middag idag. Vilket i och försig inte är ovanligt, men ändå...
Jag är helt slut. Hade behövt ha helg några dagar till faktiskt. Men jag ska jobba imorgon och så är jag ledig hela dagen på tisdag eftersom jag ska till tatueraren klockan 12. Så det ska bli skönt. Dels att vara ledig och dels att tatueringarna på underarmarna äntligen ska bli klara nu. Så att man kan börja planera för vad det ska bli nästa gång. :-)
Fast att vi inte har stressat i helgen så känns det ändå i kroppen och främst i nacken då förstås. Jag behöver min vila på helgen för att orka i veckorna. Hoppas att det blir en lugn vecka på jobbet nu bara. Snart drar skolfotona igång på riktigt och då blir det bråda dagar ända fram till jul.
Apropå jul så har vi redan fått ett par beställningar på julkort. Såhär tidigt brukar folk inte beställa, men en del vill tydligen vara ute i god tid. Pust! Jg blir matt bara jag tänker på det!

8 kommentarer:

Lisen sa...

Diggar din blogg som f*n <3

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

KULTURNATTEN! Åh vad jag saknar den! Fast om jag hade åkt hem och varit där hade det nog ändå inte varit som förr. Jag har konstigt nog inte varit i Karlshamn sedan 2001.

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Oj. Glömde ju min fråga! Vad är det för motiv som du skall tatuera?

☆Cel'Dara☆ sa...

Tack Lisen! :-)

Jana: Kulturnatten känns inte riktigt som förr. Och i år tyckte jag det var mindre grejer att titta på än det brukar vara. Och det var ju ändå bra väder igår så det kan inte ha berott på det. Men en liten dos konst och vackra ord fick jag i alla fall. Så jag är nöjd. :-)
Men vad skumt att du inte vart här på 7 år! Varför? Har du inte vänner här?
Jag är aldrig i Sölvesborg. Får rysningar av stan o människorna. Jag åker till Hällevik och hälsar på mamma ibland, men inte mer än så alltså.

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Haha, nu glömde jag svara på din fråga bara för det! X-D
Jag har en ros på vardera underarm, och dessa ska fyllas i och sen ska det byggas på lite runtomkring. Jag har tänkt mig vackra spindelnät med lite ord invävda i näten. Ett ord på varje arm, kort och koncist bara. Ord till minne av min älskade lilla farmor.

Rosorna är cover ups så det är därför dom behöver fyllas i. Det som är bakom syns fortfarande för mycket tycker jag. Bakom ligger fula körsbär med katthuvuden. Idén var bra, men tatueraren som gjorde dom var mindre bra tyvärr. :-(
Men tur att Nikke på Black Magic är så bra att han kan rädda en när det har gått åt pipan hos nån annan! :-)

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Jag kan tänka mig att det inte är som förr. Det var likadant med Östersjö när jag var där senast. Anledningen till att jag flyttade till Ängelholm efter att ha träffat Jens var för att jag kände mig färdig med Karlshamn liksom. Det är dock fortfarande hemma för mig men nästan alla som jag umgicks med hade flyttat någon annanstans. Precis som jag. Efter studenten for jag till Malmö och kom tillbaka ett år senare. Sista året i Karlshamn, innan jag träffade Jens, var tomt och konstigt och det var dessutom slutklämmen på ett kaotiskt förhållande. Jag avskyr Sölvesborg och därför åker jag knappt och hälsar på föräldrarna. De får komma hit istället. Varje sommar har Jens och jag pratat om att åka till Karlshamn en sväng men så går åren och annat kommer emellan liksom. Men kanske nästa år!

Det låter som fina motiv på armarna och Nikke är bra som sagt! Hoppas att du lägger upp bilder senare.

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Det är inga av mina kompisar som bor kvar här heller. Så dom enda jag umgås med är mina kusiner. Men det gör mig inte så mycket att måga har flyttat för desto roligare är det då när man väl ses nåra gånger om året! :-)

Om ni nån gång får för er att åka hit så bjussar jag gärna på fika! Och vovven får ni självklart ta med, men risken är nog att Sammi försöker kidnappa honom då! ;-)

Klart jag lägger upp bilder på tatueringarna sen! Fast jag väntar nog tills det läkt. Men det lär inte dröja länge för sist läkte det jättefort. Nikke kör så lugnt och fint så. Dom andra jag vart hos innan har kört jättehårt så det har vart längre läktid och jag har fått värsta fula ärrbildningarna.

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Tackar för inbjudan! ; ) Och lycka till i morgon hos Nikke!