söndag, oktober 26, 2008

Fullspäckad dag

Hela dan idag (eller läs: igår, för nu är det ju faktiskt ny dag) har vi vart iväg på lite allt möjligt.
Först bar det av till kyrkogården i Bromölla för att göra fint hos farmor. Det blev så fint med mosshjärtat som jag köpte på torget idag. Hoppas det håller sig såhär fint länge nu.

Sen åkte vi vidare till Elgiganten i Kristianstad där det inhandlades en ny skrivare. Den här gången fick det bli en Epson multiskrivare och jag har hunnit med att både provscanna och skriva ut litegrann nu ikväll.
Scannerprogrammet ser likadant ut som på jobbet så det var ju inga konstigheter där. Och utskrifterna har jag egentligen inga jättekrav på mer än att det ska gå att läsa texten. (Vilket alls inte gick på den gamla skrivaren.) Foton skriver jag ju ändå ut på jobbet eftersom jag tycker att hemmautskrifter aldrig nånsin kan mäta sig med utskrifter från riktigt labb med kemi. Jo, man blir ju rätt kräsen med sånt när man jobbar med foto. Men det är väl kanske inte så konstigt i och för sig. :-)

Efter Elgiganten var vi inne på Mio och där hittade jag en snygg grön skål i glas som kommer passa fint på soffbordet tror jag. Sen köpte vi en flaska vaxolja som vi ska testa att smörja in våra teakmöbler med. Vi har tidigare använt gammal hederlig teakolja som man kan köpa i vilken mataffär som helst. Men vi är inte nöjda med det. Det blir balnkt och fint till en början. Men efter ett tag blir träet väldigt torrt igen och det känns som att det torkar ut träet mer i längden än vad det bevarar det. Och så ska det ju inte vara. Så det ska bli intressant att se ifall det blir bättre resultat med den här vaxoljan. Jag håller tummarna! :-)

Man kan inte passera Fjälkinge utan att ta en runda in på Eko så det gjorde vi på hemvägen.
Hittade bland annat en ny dörrmatta, vilket verkligen behövdes. Den gamla har Elvis vässat klorna på i lite drygt 2 år så den har ju helt klart sett bättre dagar. Den nya är i kokosfiber med härligt blommönster på. Ursnygg! Kostade bara 79:- dessutom. Det kan ju inte bli bättre. :-)

Sen stannade vi hos mamma och skulle bara ta en fika innan vi körde hem igen. Men sen blev vi där lite längre än tänkt så det blev pizza också innan vi slutligen körde hemåt.
Elvis var nog lite sur för att vi vart borta så länge för han ville inte komma och möta oss i hallen som han brukar göra när vi kommer hem.
Men när vi packat upp skrivaren och han fick en ny kartong att ligga i så började han äntligen spinna nöjt. Han är för go den där katten! :-)
(Foto: Cel'Dara)

1 kommentar:

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Vilken heldag! Jag får en massa minnen av att läsa om alla platser. Det är lite konstigt. Men i min "värld" finns ju inte dessa platser. Åtminstone inte i vardagen. Bara om mina föräldrar skulle föra det på tal.

Fint blev det i alla fall! Både på graven och i hallen.