torsdag, oktober 23, 2008

En tygtavla och lite nya armband

Igår var det pysselkväll med kusinerna B och C och Jessan här hemma hos mig.
Då gjorde jag en tygtavla av en bit Ikea-tyg som legat i skrubben till ingen nytta alldeles för länge.

(Klickbar bild)
Tycker den passar bra där ovanför den nya bänken/skåpet jämte kylen.
Jag har flera meter kvar av tyget så jag funderar på att klä om köksstolarna nu också. Men jag vet inte om jag orkar egentligen. I och med att sitsarna är lite "skålade" så är det lite halvmeckigt med att få det bra, så jag drar mig lite för att ta itu med det. Men i helgen ska jag försöka ta mig i kragen och få det gjort. För jag tror det kan bli väldigt snyggt faktiskt. :-)
Sen gjorde jag lite nya armband igår också. Bland annat av pärlorna som jag köpte från Pärlerian förra veckan.
Jag hade egentligen lovat mig själv att jag skulle slutföra mitt stickprojekt innan jag började pärla, men jag kunde ju såklart inte hålla mig!
Bilderna här under är inte nåt vidare bra egentligen, men man ser i alla fall vad dom föreställer;

(Klickbar bild)

Det första (uppe till vänster) är gjort av hematiter. Dom konformade pärlorna, eller vad man ska kalla dom, kommer från Pärlerian och dom mindre pärlorna kommer från ett gammalt köpt armband.
Det andra (med döskallarna) är gjort av pärlor från två gamla köpta armband.
Och det sista är gjort av härliga glittriga glaspärlor från Pärlerian, förutom dom små svarta pärlorna som kommer från ett gammalt köpt armband.
Jag älskar armband! Det kan man verkligen inte få för mycket av. Jag har alltid flera på varje arm, så jag mig känner väldigt naken utan. Dom två översta är såna som jag kommer ha till vardags men det med dom glittriga glaspärlorna kommer jag nog mest använda när jag vill vara lite finare.
(Foto: Cel'Dara)

4 kommentarer:

Pjöller maja sa...

snyggt!!!

☆Cel'Dara☆ sa...

Pjöllermaja: Tack så mycket! :-)

Malla sa...

Vad pysslig du är!!!
Har det tyget jag med i garderoben, fast i grönt. Funderade igår vad jag skulle hitta på för skoj med det stackars överblivna stycket!=)
Kanske en liten tavla!

☆Cel'Dara☆ sa...

Malla: Jag har också det i grönt, det är också himla fint! :-)
Jag köpte först det röda för att jag skulle sy gardiner av det, men sen ångrade jag mig och köpte det gröna istället.
Velig?? Jag??! Nää... vaddååå?! ;-P