måndag, oktober 06, 2008

En lampa och en utmaning

Jag känner mig fortfarande jäktad efter helgen så jag stod över att hänga med Sammi på auktionen idag. Men han ringde nyss för att avlägga rapport, och då fick jag veta att han ropade hem den jättefina lampan som vi spanade in på visningen igår. Den behöver nog piffas till litegrann först, men så fort vi fått upp den så kommer det en bild här på bloggen såklart. :-)

Häromdan blev jag utmanad av Pjöllermaja så jag tänkte att jag ska göra den nu i pausen innan jag jäktar vidare med mitt städande och plockande.

3 saker jag går i gång på:

  • Fina mönster, färger & saker
  • Fina bilar
  • Schysst musik som svänger
3 saker jag inte kan vara utan:
  • Choklad
  • Kaffe
  • och Sammi såklart!
3 saker jag ångrar:
  • Att jag inte tog mitt körkort då när jag påbörjade det för nästan 10 år sen (Shit, var tar tiden vägen??!)
  • Att jag inte tog mig ur ett destruktivt förhållande tidigare än jag gjorde. I så fall hade jag inte haft min whiplash-skada nu.
  • Att jag klippte av mitt långa hår i våras (Det pendlar lite , men idag ångrar jag mig)
3 saker som gör mig glad:
  • Andras omtanke
  • Paket (spelar ingen roll vad som är i, bara jag får öppna paket för det är så kul!)
  • Pengar på kontot
3 saker som gör mig arg:
  • Orättvisor
  • Översittare
  • Mobbing
3 människor jag beundrar:
  • Min älskade farmor som jag hade privilegiet att vara barnbarn åt. Henne saknar jag varje dag.
  • Folk som klarar att vara positiva även när allt känns hopplöst
  • Målmedvetna folk som inte ger upp förrän dom kommit dit dom vill
3 saker jag skulle vilja göra:
  • Ta mitt körkort
  • Tatuera mig oftare
  • Resa till Japan
3 maträtter eller ingredienser i köket jag gillar:
  • Creme Fraiche
  • Kokta morötter och brysselkål
  • Grädde i såsen
3 tvprogram jag ser:
  • Navy CIS
  • Bones (dock har jag missat senaste säsongen.. vet inte hur det gick till!)
  • CSI
3 saker jag har med mig i livet:
  • Insikter
  • Lärdomar
  • och en rejäl dos jävlar-anamma!
3 saker på önskelistan:
  • Nytt boende
  • Bättre ekonomi
  • God hälsa
3 bloggar jag inte kan vara utan:
3 jag utmanar:

Och precis nu när jag blev färdig med utmaningen så kom Sammi hem med den fina lampan. Har vi tur så kommer den upp redan ikväll, för den var i bättre skick än jag först trodde. Frågan är bara var den ska få hänga. Vardagsrummet eller sovrummet. Vi får se vilket som blir bäst. :-)

8 kommentarer:

Designtjejen sa...

Åhh vad fint att du ska taturera dig för henne... jag saknar också min mormor jätte mycket...
Kramis

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! kul med auktion, synd du missade den :( lampan lät ju spännande iaf, ska bli kul att se vad som händer med den:) Du frågade mig för lääänge sedan om mitt underbara soffbord och om det råkar vara till salu. Tyvärr passar den inte in i den nya lägenheten men jag älskar det bordet och förhoppningsvis kommer det att få plats igen någonstans. Visst är de väl underbara alla möbler från den tiden? Det är visst Dansk design. Kul att vara tillbaka:) Ha det fint

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Haj! Nu har jag gjort utmaningen!

Pirrig inför i morgon? ; )

Olga da Polga sa...

Hejhej ! Har haft så dåligt samvete att jag inte fullföljt din utmaning sedan förra gången - men det har haft sina orsaker. Men nu är den gjord och så ser jag att du har fått en ny utmaning, men det här är alltså svar på den förra !
KRAM !

Tonårsmorsa sa...

Vilken ära att få vara någons favoritblogg. Tack! Det behövs mer än någonsin these days! Kram!

pysselpralinen sa...

Aha, du vet hur du ska göra mig glad! I löööve utmaningar! Särskilt när det handlar om att fylla i frågor om mig själv. =)
Snart dyker svaren upp hos mig. Kul!

saom sa...

Rolig lista.

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Jo, lite pirrigt var det allt inför idag. Men inte så fasligt. Jag brukar inte tänka så mycket på det innan, för då stimmar jag bara upp mig. Men nu är det gjort och det lbev bra tycker jag. Du ska snart få se bild. :-)

Olga da Polga: Det är lugnt, ingen stress! Nu skaj ag gå in och kolla vad du svarat. :-)

Tonårsmorsa: Det är så sant som det är sagt. Skickar en extra stor kram till dig för jag vet att du behöver en nu. *kram*

Pysselpralinen: Va kul att du tyckte det var kul, nu ska jag kika vad du har svarat. :-)

Saom: Gör utmaningen du också vetja! :-)