söndag, oktober 19, 2008

En favorit i repris och en nykomling


(Klickbar bild)
Nu har jag strykt (eller strukit säger man kanske..?) och hängt upp lite nya gardiner.
I vardagsrummet hängde jag upp dom med babuschkor som jag haft ett bra tag nu. Dom har pendlat mellan vardagsrummet och köket men nu var det rätt längesen jag hade dom uppe . Jag älskar det tyget! Mönstret är så fint och jag lär nog aldrig tröttna på det.
Häromveckan såg jag att dom reade ut en hel packe med dessa för 49:- /paret på Hemtex. Dom har försökt rea ut dom i flera år nu men det verkar bara vara jag i hela Karlshamn som är så förtjust i det mönstret. Självklart var jag tvungen att passa på och köpa ett par till när det var så billigt. Kan alltid vara bra att ha till nåt ju! :-)
Dom nya gardinerna i köket fyndade jag ju på Kupan (Röda Korset) för några veckor sen och jag tycker dom gör sig riktigt bra i köket. Nu ser man ju i och för sig inte särskilt mycket av resten av inredningen i köket på den här bilden, men hur som helst så ser det bra ut i alla fall. Bra köp med andra ord! :-)
(Foto:Cel'Dara)

7 kommentarer:

Tant Grön sa...

Snyggt! Jag har oxå fyndat babuschkagardinerna från hemtex. Mina ligger dock bland mina andra tyger på hör i väntan på att få bli något, kuddar kanske?

☆Cel'Dara☆ sa...

Tant Grön: Det hade blivit jättefina kuddar av det tyget. Gör det vetja! Och så kan du pynta med lite bollfrans eller nåt runt om. Finfint! :-)

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Åh de var ju jättefina! : ) Måste kolla om de finns på rea här!

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Tjoa till annars bara så kan jag köpa ett par här o du vill! Kan inte kosta så mycket att skicka med posten ju..?

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Å vad snällt!

Japp, jag tjoar till om de inte finns här! : )

ingegerd sa...

vill bara säga vilka fina gardiner!!

☆Cel'Dara☆ sa...

Tack Ingegerd! :-)