lördag, oktober 11, 2008

En del av vårt vardagsrum

Ursäkta om jag börjar bli lite tjatig. Men jag är bara så sjukt nöjd med vår nya soffa. Den är helt underbar!
Och den observante lägger kanske märke till att jag nu har ännu en grön kudde i soffan. Jag trodde att dom var slut på "mitt" Hemtex men häromdan hittade jag några stycken som nästan låg lite gömda i en hylla. Himla dumt gjort av personalen om dom vill sälja sina grejer, men såklart himla bra för mig att dom inte var slut. :-)
Och lampan ovanför bordet är jag också jättenöjd med. Det är den som Sammi ropade in på auktionen i måndags.
Vi har sänkt ner tavlorna en bit nu också eftersom det kändes som att dom hängde uppe i taket förut. Men nu när jag ser dom på bild så känns det som att dom hänger för lågt.
Det där med att hänga tavlor är svårt tycker jag. Vi har en tendens att hänga alla för högt. Och sen ska ju alla tavlor i samma rum gärna hänga jämt i överkant. Men det gör inte våra nånstans knappt. Och nu när vi redan hängt upp allt vill vi ju inte sänka allt igen. Det blir ju en faslig massa hål i väggarna då och det är ju inget vidare snyggt. Vi har mest betongväggar här och eftersom Sammi är skruv-och-plugg-nörd (enligt mig i alla fall!) så sitter i princip allt upphängt med rejäla pluggar och skruvar som det blir himla fula märken efter.
Det var inte förrän nu när vi hängde om dessa två tavlorna i vardagsrummet som vi kom på att vi skulle testa knepet med att först skära ett kryss i tapeten. Och det funkade ju bra. Vi trodde det skulle vara svårt att vika ut flikarna men det var lätt som en plätt! Smart sen att man bara kan vika tillbaks flikarna över hålet och limma lite när man flyttar. Synd bara att vi inte kom på detta lite tidigare. Men , men... det blir ett senare bekymmer!
(Foto: Cel'Dara)

7 kommentarer:

myrkyr sa...

Blev ju jättefint! Förstår att ni är nöjda! Och tavlorna är precis lagom enl mitt tycke. =)

☆Cel'Dara☆ sa...

Myrkyr: Tack vännen!
Du får komma hit och provsitta snart tycker jag. :-)
Kram

LInnea sa...

Åh jättefint - jag gillar stilen och katten! =) Djur i inredning gör att det ser mer hemtrevligt ut och då menar jag inte att jag ser husdjur som en inredningsgrej men det förstår du säkert. Men jag gillar ex att ikea har tagit in lite djur på vissa bilder, speciellt när de har använt vinthundar =)

☆Cel'Dara☆ sa...

Linnea: Förstår precis vad du menar. Jag tycker också att det ser mer hemtrevligt ut när man har djur med på inredningsbilder!
Och detta är absolut inte arrangerat. Elvis faktiskt mer eller mindre bor på och kring soffan nuförtiden. Han gillar den nog till och med mer än vad vi gör! :-D
Har hört att Ikea har haft italienare med i katalogen... men det var nog nåra år sen va? Kan inte minnas att jag sett det nämligen...?

Jossan sa...

Erat vardagsrum är jättefint! Gillar verkligen stilen!

Bettan sa...

Jag är oxå sjukt nöjd med er soffa! Perfekt sticksoffa :) Blev ju himla bra med lampan och tavlorna!

Mrs. b sa...

Vilken snygg färgklick till soffa! Det ser jättesnyggt ut!