torsdag, oktober 09, 2008

Dreggelfaktor

Det är hög dreggelfaktor på det här köket. Eller hur?
Tänk om man nån gång i livet skulle ha råd att förverkliga en sån här dröm.
Då skulle jag baka och laga mat som bara den, hela tiden. Jag lovar!
Eehh... hmm... "Yeah.. right!", tänker ni nog nu.
Nä men ok då... kanske inte varje dag. Men snudd på alltså!
Eller nej.. jag hade nog inte vågat. Tänk om det blir stökigt och smutsigt! Vi beställer nog hem käk istället, för säkerhets skull liksom.
(Bild lånad från Sköna hem)

8 kommentarer:

Dilldall-Nina sa...

Til og med et rødt SMEG! Siklefaktor - som det blir oversatt til norsk - helt klart!

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Jaaa! Håller med! Älskar kylskåpet och golvet.

☆Cel'Dara☆ sa...

Dilldall-Nina: Ja, jag vet! Den röda SMEG-kylen är liksom bara pricken över i:et i det här köket.
Om jag bara hade fått en SMEG-kyl så kunde jag varit nöjd sen, jag lovar!

Jana: Ja golvet är så läckert! Jag har varit så insnöad på svartvitrutigt, men vitrödrutigt är inte heller fel ju. :-)

ingegerd sa...

jag håller med jag sitter och dreglar...=)Jag skulle vilja ha detta kök!!!!

Maria sa...

Vilket fräckt kök (får man säga fräckt nu för tiden eller är man för gammal då ;))

JAg gillar också Bertil mer än Ulrica, men just de där två vaserna tycker jag kompletterar varandra så bra mest för att de egentligen är så olika.

Bertil verkar vara en sån skön snubbe. Var på en föreläsning med honom på universtietet här i stan och han berättade om sin konstnärskarriär. Det var många skrat och extremt intressant att höra hur han tänker. På universitetet har de ett gigantiskt verk av honom. Bl a en stor båt som står i en stor cirkel av (hör här) asfalt med ingjutna glasdetaljer i. Detta i kontrast till den slipade ekparkett som omgärdar båten. Sååååååå vackert. Gillar den ruffa asfalten som omsluter glaset på nåt sätt.

Fick genast en tanke...vi vill sätta in en kamin i huset...tänk va snyggt o ha asfalt som gnistskydd istället för det vanliga plåten eller glaset!!! Nåt att fundera på!

Anonym sa...

Cel`Dara; Aj då! Är texten svårläst? Det låter inte bra. :S Det skiljer sig tydligen om man har Explorer eller Firefox hm... Ska höra med gubben vad man kan göra åt det. Det är han som "kan" det där. Tack för din hjälp!

Visst är det hög dregelfaktor på det fräsiga köket!! Cooolt värre! :)

Trevlig helg! /Malin

Kotteby sa...

Jisses, holy macarony vad snyggt...

wawa wiwa!!
Synd att jag har en fru som inte riktigt anammar den där nygamla looken.

tack för utmaningen, förresten.
men jag har faktiskt slutat med utmaningar. Får 3-4 i veckan.
Hoppas du inte tar illa vid dig.

=)

☆Cel'Dara☆ sa...

Kotteby: Äh va fanken! Är hon inte riktigt klok di fru? Som inte gillar sån skön stil. Illa, illa!
Förresten hur går det med buggkursen nu då? ;-P