lördag, oktober 25, 2008

Damn right I'm good in bed

Jag är så otroligt trött efter veckan som gått! Det är därför jag inte har bloggat så mycket nu i veckan. Jag känner mig helt stressad fast att den riktiga skolfoto- och julstressen på jobbet inte ens har kommit igång ännu. Hur ska detta gå? :-/
Fast att jag känner mig så slut så kunde jag ändå inte somna igår kväll. Somnade inte förrän strax efter kl 2:30 tror jag. Och idag hade jag inte ro till att ligga och dra mig heller så jag klev upp strax innan 10. Fattar inte vad det är med mig!
Hur som helst så tog jag en tur ut på stan för att köpa tidningen och en dekoration till farmors grav. Jag hittade ett sött mosshjärta med lite kottar, röd ljung och några videkvistar på. Förra året var hjärtanen slut och då blev jag så besviken, så idag är jag nöjd när jag fick tag på ett. :-)
I eftermiddag ska vi köra till kyrkogården och lägga det på plats. Det kommer bli fint.
(Bild lånad från allposters.com)

2 kommentarer:

Dilldall-Nina sa...

Jeg vet ALT om høsttrøtthet og å bli stresset av det. Frustrert er vel det riktige ordet. Man vil så gjerne. Jeg blogget litt om akkurat dette denne uka i innlegget "Jomfrubakst og julekakefilosoferinger".

Jeg har allerede vært og pyntet på gravstedene "mine", med lyng og granbar. Når jeg leste innlegget ditt fikk jeg lyst til å dra og tenne lys for mamma, morfar, farmor og farfar og oldeforeldre i dag. Sønnen skal spille håndballkamper, så da er jeg likevel ute og kjører. Så hyggelig at du fikk tak i et mosehjerte. De er så fine. Barna mine hadde det som siste hilsen på min morfars kiste da han døde i vinter.

Har bare ett tips, Cel´dara. Aksepter at du er trøtt nå - og vær litt snill mot deg selv og energisnål på de tingene du gjør. Velg bort de tingene du ikke MÅ. Hilsen minimamma Nina ;0).

☆Cel'Dara☆ sa...

Dilldall-Nina: Åh, du får det att låta så lätt! Att välja bort det man inte måste. Men jag måste ju så mycket! Hur gör man egentligen? För att sänka kraven på sig själv. Jag har aldrig fattat hur det går till... :-(