torsdag, oktober 02, 2008

Argare än på länge

Alltså.. just i detta nu är jag så omåttligt förbannad så jag är rödflammig i ansiktet. Och det ryker nog nästan ur öronen på mig också.
Jag har tvättdag idag. Och märker till min förtvivlan att torkskåpet är sönder. Men inte innan jag börjar tvätta, utan precis när jag redan satt igång maskinerna. Vad göra liksom? Ingen idé att stänga av när det redan börjar tvätta ju...
I min ilska ringde jag hyresvärden. Men det var ju förstås ingen som svarade eftersom kl 16:20 så är det ju "inte kontorstid". I förra veckan fick vi hem en infolapp från värden i brevlådan. Jag drog mig till minnes att det fanns två mobilnummer på den lappen, och mycket riktigt så stämde detta. Så jag ringde förstås det första numret. Tänkte att det är väl nåt slags journummer då.
Men det var det ju inte. Det numret var nämligen till the big boss himself. (Honom pratar man som hyresgäst aldrig med i telefon, eller träffar heller för den delen. Det är hans fru och döttrar som sköter all kontakt med hyresgästerna.) Och han fattade inte vad mitt problem var eftersom det ju finns en torktumlare också. Att jag svarade att kläderna krymper och blir fula om man tumlar dom ville han inte lyssna på.
Men vad vet han då? Den människan lär aldrig nånsin i hela sitt liv ha tvättat nånting själv, tro mig! Och sen undrade han varför jag ringde på detta numret och var jag hade fått det ifrån. För att: "Du måste ju förstå att man måste ringa på kontorstid. Och vi har faktiskt ingen dygnet-runt-service, så fungerar det ju bara inte"
När jag svarade att numret stod i ett infobrev som alla i huset hade fått häromdan så fattade han ingenting. Men uppenbart var ju att han inte alls gillade att man ringde på detta numret. Men varför i helsike märker han sitt fastighetsbolags brevpapper med detta mobilnumret då? Va??!
Alltså en mer nonchalant och dryg människa får man leta efter, det är då ett som är säkert. Det spelade ingen roll vad jag sa om nånting, han lyssnade liksom inte. Han bara dissade mig hela tiden och svarade så jäkla korkat på vad jag än sa. Och jag klarar bara inte av när folk beter sig så, jag blir alldeles tokig!
Åh vad jag bara vill bort härifrån nu! Och vi som hade bestämt oss för att bo kvar här nu. Men alltså jag pallar inte med det här mer... Det här fastighetsbolaget är rena skämtet! Så fort nånting pajjar och ska fixas så är dom bara så dryga, otrevliga och saktfärdiga så man får spader! Aahh vad arg jag är!
Jag vill hitta en ny lägenhet nu, jag vill inte vara kvar här mer. Det här var liksom bara droppen. :-(

5 kommentarer:

Anonym sa...

Cel´Dara; Åh din lyckost! Den är riktigt najsig den soffan. :) Kan tro du vill ligga där för jämnan nu. ;)

/Malin Inspiration & design

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

USCH OCH FY! : (
Din hyresvärd verkar vara precis som vår vaktmästare vilket är bajs. Vaktmästaren behöver man ju emellanåt!

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Usch ja.. det är hemskt. Jag blir ju så uppretad också. Jag klarar bara inte av när folk beter sig som skit. Ska ringa hyresgästföreningen imorgon och be dom om hjälp. För det är mycket här som är kasst och jag vet att det är många andra som också är irriterade över hur dåligt allt funkar här. Och det är ju så synd, för alla trivs ju så bra här på gården annars. :-(

Anonym sa...

Ja men tänk vad mycket el du sparade när du fick hänga upp dina kläder istället...

Malla sa...

Nä, vad synd sånt är.
Man önskar ju att det fanns lite vänligare själar som kanske vet saker och bryr sig om sina hyresgäster. Förstår att du blev förbannad, Det skulle jag också bli.
Han ska verkligen ha en snigel på ögat, det hör ju jag det=)

Ha en skön helg!