tisdag, oktober 28, 2008

7 grejer om mig

Jag har blivit utmanad av Fröken Grön. Själva utmaningen går ut på att man ska berätta 7 grejer om sig själv, både alldagliga och knäppa.
Hmm.. var börjar man? Haha.. jag har så mycket konstiga saker för mig så jag kan säkert komma på mer än 7 grejer om jag bara får tänka efter! Dom allra knäppaste grejerna har jag bloggat om här. Men här kommer alltså ytterligare 7 saker:

1. När jag gick på högstadiet så ville jag inget hellre än att ha glasögon. Såna där coola, svarta, kantiga saker ville jag ha. Jag sa till pappa att jag hade börjat se dåligt så han skickade mig till optikern. Men optikern tyckte att jag visst såg bra.
Men jag gav mig inte så lätt så ett tag senare sa jag till pappa igen att jag nu såg ännu sämre. Så jag fick gå till optikern igen. Denna gång försökte jag lura henne (samma optiker igen nämligen) till att jag visst såg dåligt. Men hon överlistade mig och förvillade mig med att byta glas så ofta att jag till slut visste varken ut eller in. Och jag fick åka hem utan glasögon. Igen.
Nuförtiden måste jag ha glasögon på jobbet och jag avskyr det! Tycker mest bara dom känns ivägen och kasar ner och har sig. Nej, jag är trots allt ingen glasögonmänniska.

2. Jag har inte druckit alkohol på över ett år. Som det känns nu så kommer jag aldrig göra det igen heller. Ju längre man är ifrån alkohol desto mer nackdelar ser man med det. Jag vill aldrig någonsin bli full igen. Jag vill inte ens smaka. Öl är inte ens gott längre, konstigt nog. Jag älskade ju öl förut...?

3. Jag vantrivs i oordning men avskyr att städa. Varför lär jag mig aldrig? När det väl har blivit städat är det ju bara sååå värt det!

4. Ibland struntar jag i att svara i telefonen när nån ringer. Ja, det kan verka ego. Men jag gör er faktiskt en tjänst. För när jag är på det humöret bör jag ändå lämnas ifred...

5. ...för jag har nämligen ett väldigt häftigt temperament. Många tror nog inte det.. Men här hemma blixtrar det riktigt ordentligt ibland och då är det säkrast att man håller sig undan.

6. Jag äter helst middagsmaten när den är kall. Det är så mycket godare då. Och dessutom inte lika mättande. Vilket i sin tur innebär att man kan äta mer. :-)

7. Jag älskar att pyssla men förstår egentligen inte varför. För jag blir nästan alltid förbannad för att det inte går så lätt som jag vill. Och så blir jag nästan aldrig nöjd.

Regler
Skriv reglerna i ett inlägg och länka gärna personen som har utmanat dig.
Berätta sju saker om dig själv, alldagliga och knäppa.
Utmana sju andra bloggare genom att länka till dem.
Tala om för dem att de har blivit utmanade.

Och så var det ju det här med att utmana 7 andra bloggare, så den här gången får det bli:
White Carnation
Pjöllermaja
Åttifem kvadrat och en sjö
Bettan
Jessan
Challe
Kom igen Sofie

5 kommentarer:

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Tack för svaren! Hade du en sådan fetisch för glasögon? ; ) Det var sju roliga och intressanta svar.

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Haha, ja du.. tydligen hade jag det!
Det började nog egentligen med att en tjej som jag tyckte var skitcool hade fräcka glasögon, och sen kunde jag väl inte släppa det liksom. :-D

Tant Grön sa...

Gu va synd det är om oss :-)
Jag har arbetsdag på dagis i morgon, hoppas att det har släppt lite tills dess.

Pjöller maja sa...

halloj! jag antar utmaningen så fort jag hinn. vet du om man kan spärra vissa enskilda personer från bloggen?

Tant Grön sa...

Katten blir nog jätte snygg på en väska, det vill jag se!